Avatar billede jthyge Mester
09. december 2003 - 14:59 Der er 32 kommentarer og
3 løsninger

Counter Strike?

Hej

Jeg har hørt at Counter Strike er blevet freeware!!!

Er det rigtigt?

Hvor kan man Downloade det?

Hvad med reg-key?

Ellers andet nyttig info??

Har kun spillet det nogel enkelte gange på netcafe, og må blive bedre for at der er sjovt. Så derfor må jeg have det! :-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. december 2003 - 15:04 #1
http://www.filefront.com/r.b/page__file_info/_filepath__/pub2/Steam/Official_Files/steaminstall_cs.exe/_clear__page,filepath/_output.html

Du skal bare oprette en account og så er du kørende
Avatar billede jthyge Mester
09. december 2003 - 15:10 #2
Det lyder godt... Prøver lige!
Og det tager jo nok noget tid at downloade det! :-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. december 2003 - 15:11 #3
Ja der er 400 mb  Go´ fornøjelse :0)
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. december 2003 - 15:12 #4
Den skal så lige have tid til at opdatere når du har installeret steam cs, hav tålmodighed...
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:12 #5
Det er ikke gratis. Du skal stadig have en cs/halflife cdkey.
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:17 #6
Eller man kan sige, at counterstrike er gratis.
Counterstrike er en mod til (modifikation af) halflife. Halflife er ikke gratis, og når du henter den fil andersenph linker til, vil du under aktivering/registrering af steam (det der håndterer halflife og mods der til) blive bedt om at indtaste din halflife/cs cdkey.
For at få en cdkey må du ud og købe halflife. Små 100kr.
Avatar billede riddler_dk Nybegynder
09. december 2003 - 15:18 #7
Når du downloader Steam og CS vil du på et tidspunkt i setup'en skulle skrive din cd-key ind. Hvis du har denne, vil du kunne downloade hele spillet og alle andre spil fra Valve som Day of Defeat, Firearms osv ganske gratis. Men det kræver en cd-key fra et hvilket som helst Valve-produkt.
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:19 #8
http://www.spilpriser.dk/spil/spil-top10.asp?ID=146358&Genre=-%20Action%20-&Omraade1=PC&Omraade2=
Køb dette, og du vil kunne spille alle mods til halflife (cs, dod m.m)
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. december 2003 - 15:20 #9
Det var da mystisk. ird have for et stykke tid siden probs med steam. Der downloadede jeg det til min pc på arbiss.
Der fik jeg det op at køre uden key.
Avatar billede riddler_dk Nybegynder
09. december 2003 - 15:20 #10
chalde, nej CS er IKKE gratis mere. Det var det før Steam kom ud. Men du kan sige, at det er gratis, hvis du har erhvervet dig et andet Valve produkt. Hvis du ikke har nogle Valve produkter, er CS ikke gratis - det må du så købe som retail i hos din forhandler.
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. december 2003 - 15:21 #11
Jeg glemte lige at jeg skulle jo guide ham i gennem ;0)
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:22 #12
riddler_dk -> CS er ganske gratis. Har da ikke betalt én krone for cs (1.6 og nedefter)
Avatar billede jthyge Mester
09. december 2003 - 15:22 #13
Hmm.. Okey! Så må jeg vel ud og køber det billigste valve spil...
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:22 #14
jthyge -> Brug mit link, så får du en halflife cdkey/halflife spillet.
Avatar billede jthyge Mester
09. december 2003 - 15:25 #15
Tja.. En hund, er vel til at overkomme! :-)

Afventer lige med points givning til jeg har fået det til at virke! :-)
Avatar billede riddler_dk Nybegynder
09. december 2003 - 15:26 #16
chalde, nej CS koster penge nu, hvis ikke du har et Valve produkt i forvejen. Grunden til, at du ikke har betalt for det er fordi, du har købt Half-Life og downloadet CS-moddet. Uden dit HL spil ville det ikke være gratis, og du var nødt til at betale for et Valve-produkt. Dette kunne for eksempel være Counter-Strike Retail, som koster penge.
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:28 #17
riddler_dk -> Har jeg betalt penge for cs. NEJ. Har jeg betalt penge for halflife JA.
Så nej, cs koster ikke direkte penge. Har du halflife, vil du uden videre få gratis adgang til diverse mod´s.

Cs koster stadig ingen penge, det er halflife der koster penge. Men jo, du kan godt købe cs retail og dod retail, men det er halflife motoren du i realiteten du betaler penge for. IKKE modden.
Avatar billede riddler_dk Nybegynder
09. december 2003 - 15:29 #18
chalde, det vil forresten være hurtigere at hente Steam med CS igennem danske Boomtown her: http://download.boomtown.net/da_dk/Mods_onlinespil/Counter-strike/steam_full/
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. december 2003 - 15:30 #19
Jeg downloadede jo steam og kom på uden key for et stykke tid siden, men det kan jo være fordi at jeg brugte min egen account på den anden pc altså.
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:31 #20
riddler_dk -> Fortæl du det hellere til opretter. Jeg har den, så jeg har ikke brug for den ;-)

andersenph -> Vil jeg også tro :-)
Avatar billede riddler_dk Nybegynder
09. december 2003 - 15:32 #21
chalde, det er også det jeg siger. Hvis du står uden noget Valve produkt idag, vil du skulle investere penge i Counter-Strike retail. Det er sådan set underordnet, hvad der ligger bag den pakke du køber. Titlen er Counter-Strike. Derfor koster det penge, at erhverve sig CS.

Men jeg tror, vi er enige nu, så skal vi ikke lukke diskusionen...
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:34 #22
riddler_dk -> "Hvis du står uden noget Valve produkt idag, vil du skulle investere penge i Counter-Strike retail" -> Eller halflife.
Avatar billede riddler_dk Nybegynder
09. december 2003 - 15:34 #23
Hov sorry der, chalde ;-)
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:35 #24
Men jo, tror vi er enige. :-)
Man betaler jo indirekte til valve hvis man køber cs retail, da de har rettighederne til motoren.
Avatar billede riddler_dk Nybegynder
09. december 2003 - 15:35 #25
chalde, ja. Men det er forkert at sige, at det er HL og ikke CS der koster penge. Uanset hvad skal man invistere i ét af produkterne. At det i virkeligheden er det samme, man betaler for, er en anden sag.
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:38 #26
Der er jeg uenig, da cs er gratis at downloade og bruge sammen med sit erhvervede halflife.
Det man betaler penge for, er ikke cs, men for benyttelse af halflife motoren.
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2003 - 15:40 #27
Man kan f.eks heller ikke sige, at diverse freeware programmer til windows koster penge, idet windows koster penge.
Avatar billede riddler_dk Nybegynder
09. december 2003 - 16:10 #28
Ville det så være freeware, hvis du kunne købe programmerne til Linux og downloade dem gratis, hvis du havde Windows?

Du kan købe CS retail, men du kan downloade det gratis, hvis du har HL. Men hvis ikke vi kan blive enige her, må vi kalde det en definitionssag, som vi er uenige i... ;-)
Avatar billede krusell Nybegynder
09. december 2003 - 18:13 #29
Tænk at der stadig kan være nogen som helst tvivl om hvad der koster hvad vedr. CS?!?
Avatar billede jthyge Mester
09. december 2003 - 18:17 #30
--> kursell

Hvad mener du? Uddyb venligst!
Avatar billede krusell Nybegynder
09. december 2003 - 19:02 #31
Det er verdens med spillede og omtalte spil
Det er flere år gammelt.

Half-life har altid kostet penge.
CS har altid været gratis at downloade og spille. Men kræver Half-life.
Avatar billede jonasan Nybegynder
09. december 2003 - 21:58 #32
krusell, idag kan du godt få CS uden HL. Men det er ikke gratis. Prøv nu at følge med i debatten...
Avatar billede krusell Nybegynder
10. december 2003 - 01:05 #33
Nej
Da CS skal bruge HL, vil jeg gerne se hvor man kan få CS uden HL.

Og er enig med chalde, CS er gratis. Det blev lavet som et gratis suplement til HL af nogle personer (bla. Gooseman) og sidenhen købt af Valve.
Men CS er i bund og grund gratis.
Selvom man skal bruge HL, der koster penge.
Avatar billede jthyge Mester
11. december 2003 - 16:33 #34
Så har jeg købt Half Life for en hund... Og kan nu spille CS onlien... Så skal jeg bare blive bedre... :-) Tak for hjælpen!
Avatar billede andersenph Nybegynder
12. december 2003 - 07:16 #35
Det var så lidt og selv tak ;0)

Jamen så god fornøjelse ;0)