Avatar billede spaceman Nybegynder
08. december 2003 - 11:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pix 506: kan ikke connecte til Sql server

Vi har 2 instanser af SQL server kørende på vores hosting server, en på port 1433 og en på port 2000. Jeg har dog problemer med forbindelsen til port 2000 igennem Pix'en.

Jeg kan sagtens connecte via Enterprise Manager, men derefter er der problemer. Jeg kan feks. ikke se databaser og management, men kan feks. godt se security/logins. Det sjove er dog, at jeg slet ikke har problemer med sql servicen på port 1433. Det eneste jeg har fundet der måske kan give svar på problemet er:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q287/9/32.asp&NoWebContent=1&NoWebContent=1

Men hvordan sætter jeg det op på pixen?

Vi kører på en Cybercity med en Zyxel hvor jeg natter (ja fedt ord ik :) alle porte over til firewallen, som så igen natter til det interne netværk.
Avatar billede rubeck Nybegynder
14. december 2003 - 09:22 #1
Hmmm.... Har du "fixup protocol skinny" i din PIX konig? Hvis ja, ville jeg prøve at flytte den til anden port, da denne appl. inspection ligger på default port 2000...

Prøv evt med "fixup protocol skinny <anden port nr>"
el. også bare "no fixup protocol skinny"

/Rubeck
Avatar billede spaceman Nybegynder
16. december 2003 - 15:32 #2
TUSIND TAK!!!

Det virker bare.
Avatar billede spaceman Nybegynder
16. december 2003 - 15:33 #3
Du skal lige svare istedet for at kommentere, så får du dine point
Avatar billede rubeck Nybegynder
16. december 2003 - 15:34 #4
Tak skal du have... :-)

/Rubeck