Avatar billede loves Nybegynder
07. december 2003 - 08:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

nye felter i formular

Jeg er ved at lave en formular til indtastning og har oprettet en formular med diverse underformularer. Hovedformularen er lavet i wizarden, og der er flere relaterede tabeller der kan tastes data i herfra. Jeg har så desværre glemt en tabel(eller en tekstboks med en reference til en tabel) som jeg gerne vil have tilføjet nu, og her er jeg så strandet. Hvordan gør man det manuelt? Den skal jo knyttes til de andre indtastninger som det står sig i relationsdigrammet..
Avatar billede mugs Novice
07. december 2003 - 08:53 #1
I den Forespørgelse der ligger til grund for formularen tilføjer du tabellen og dobbeltklikker på det ønskede felt. Luk og gem forespørgelsen. Åbn fin formular i design og find ikonet for feltliste (Ligner et stykke papir), klik på det ønskede felt, og træk det ned i formularen til den ønskede placering.
Avatar billede loves Nybegynder
07. december 2003 - 09:05 #2
Problemet er bare at formularen ikke er oprettet på en forespørgsel... Ikke en jeg har haft noget at gøre med i hvert fald, det er bare wizarden der har genereret formularen? hvad så..
Avatar billede loves Nybegynder
07. december 2003 - 09:07 #3
den er fin med det der feltlist.. Jeg skulle med andre ord have spurgt hvordan man tilføjer til feltlisten når formularen ikke er basereet på en forespørgsel? :)
Avatar billede mugs Novice
07. december 2003 - 09:08 #4
Lav en forespørgelse og sørg for, at alle tabeller / felter er med. Derefter kan du i rapportens design ændre postkilden fra en tabel til din forespørgselse.

Men tag en kopi af din rapport og leg med den.
Avatar billede loves Nybegynder
07. december 2003 - 09:19 #5
Mange tak for hjælpen.. :)
Avatar billede mugs Novice
07. december 2003 - 09:22 #6
Selv tak.