Avatar billede arnepedersen Forsker
05. december 2003 - 10:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Brænde foto i SVCD format på et DVD medie.

Når jeg vil brænde mine billeder i Ulead DVD PictureShow 2 på en DVD, fylder det en masse GB. Hvis jeg brænder de samme billeder i VCD eller SVCD format på en cd, fylder de ikke nær så meget. Jeg er tilfreds med SVCD kvaliteten så mit spørgsmål er:
Kan jeg brænde mine billeder som VCD eller SVCD på et DVD medie? Jeg har forgæves forsøgt, og hver gang beder programmet om et CD medie.

Det ville være en stor fordel, da der  ville kunne være langt flere billeder i SVCD format.

Kan jeg i det hele taget det?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. december 2003 - 10:54 #1
Ja, der kan være langt flere billeder i SVCD formatet, men du mister også rimelig meget kvalitet. Når du brænder billeder til arkivering, så gælder det om at beholde den bedste kvalitet og opløsning.

/per
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. december 2003 - 11:33 #2
Ja men jeg har først nu fået DVD brænder, og som jeg skriver, så er jeg godt tilfreds med SVCD kvaliteten.
Husk på, når jeg brænder i Ulead DVD PictureShow 2, så er det til fremvisning på TV, og der ken man ikke se en bedre kvalitet.

Derfor vil jeg gerne vide om jeg kan brænde billederne i SVCD kvalitet på min Brænder.
VED DU DET?
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
05. december 2003 - 11:44 #3
Hvis din DVD afspiller kan afspille JPG format, ville jeg brænde dem direkte til DVD og bruge DVD afspilleren som browser, det virker hos mig på min skod billige United DVD, derved kan du ha temmelig mange billeder liggende på en skive i fuldkvalitet.
Dit problem er når du laver et pictureshow som ovenstående codes det hele nok som i MPEG2 og derved fylder det...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. december 2003 - 11:45 #4
Hvis du forgæves har forsøgt, så er det fordi SVCD formatet kun kan brændes på en  CD.

SVCD betyder Super Video CD

/per
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. december 2003 - 11:53 #5
Jeg tror ikke min DVD afspiller kan det. Jeg har prøvet at brænde direkte fra XP, og det kan min DVD afspiller ikke se. Men på andre DVD afspillere kan man godt se det.
Ulead DVD PictureShow 2 er et virkelig godt program, hvor man kan lave overgange, lægge underlægningsmusik m.m. Derfor vil jeg godt fortsætte med dette program. Når jeg brænder almindelig CD er, så fylder det ikke ret meget, men når jeg brænder på DVD, så fylder det pludselig en helt masse, men kvaliteten på TV er ikke bedre.

Derfor ville jeg gerne kunne brænde på DVD, men i SVCD format.

KAN JEG DET?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. december 2003 - 12:01 #6
Super Video CD komprimere billederne og lyd med MPEG-2.

Link til info: http://www.digvid.info/media/svcd.php

Hvis du skal brænde en DVD ved anvendelse af MPEG-2:
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/159800.php

De mest almindelige DVD afspillere kan læse mpeg-2 formatet, og de nyeste
på markedet kan læse mpeg-4 formatet.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. december 2003 - 12:05 #7
SVCD er komprimeret som MPEG-2. Men dit DVD format er åbenbart ikke
komprimeret som mpeg-2, siden det fylder adskillige GB.

/per
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. december 2003 - 12:06 #8
UPS. Glemte at fortælle at jeg ikke kan engelsk, eller for den skyld andet end dansk.
På de to links, er der en løsning?
Hvis, er du så venlig at skære det ud i pap for mig.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. december 2003 - 12:11 #9
1. Du skal lave din fil om til mpeg-2 med TMPGEnc plus: http://www.dvdrhelp.com/tools.php?tool=278#comments
2. Derefter skal du brænde den med Nero Express

/per
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. december 2003 - 16:48 #10
Jeg tror vi er for langt fra mit oprindelige spørgsmål. Den løsning vi er i gang med nu er en løsnig hvor Ulead DVD PictureShow 2 er koblet ud. Det er jo netop det program som jeg helst fortsat ønske at bruge.

Derfor vil jeg gentage mit spørgsmål:

Kan jeg brænde mine billeder som VCD eller SVCD på et DVD medie, med Ulead DVD PictureShow 2
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. december 2003 - 19:05 #11
Nej, for det er et CD format.

/per
Avatar billede arnepedersen Forsker
06. december 2003 - 10:07 #12
Øv.
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. december 2003 - 23:10 #13
Til hoejrup, Ja som du ser kommer der tilsyneladende ikke flere en dig som har en løsning. Nu er det godt nok ikke nogen løsning, snarere et svar på mit spørgsmål, kan man, eller kan man ikke. Du svarede at det kan man ikke, og det er åbenbart korrekt.

Jeg havde godt nok håbet at du tog fejl, og at andre ville komme mig til hjælp med en "rigtig" løsning. Det skete desværre ikke, så du skal selvfølgelig have dine point. Du har dog forsøgt med en løsning via NERO. Læg lige et svar, så jeg kan give dig dine point.

/Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
12. december 2003 - 00:29 #14
Ok hoejrup, hvis du ikke vil have point, ka´ du så ikke lige give mig en besked. Ellers beholder jeg dem selv.

/Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
13. december 2003 - 00:09 #15
Lukker