Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2003 - 23:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bærber laver ikke dns opslag

Jeg sidder med en bærbar... Den opfærer sig pænt underligt.

Den får ikke tildelt en IP fra min DHCP server.

Hvis man sætter den til at hente en automatisk IP, og skriver /renew i en prompt, så siger den fejl, der er ingen gyldig socket...???

Hvis man konfer den med en statisk IP, så kan den sagtens pinge både router og tv2.dk på IP adressen (192.88.89.14)

Men hvis man ber den om at pinge tv2.dk, så kan den ikke finde værten.

Den har ikke virus, og er tjekket for alt spyware...

Nogen forslag?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 23:06 #1
Den må få en IP. Prøv at skrive

  ipconfig

i en DOS-prompt. Men den får ingen navneserver. Hvem er din udbyder?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 23:07 #2
Nåh, ... ok, hvis du sætter en fast IP, der der hul igennem - bortset fra navneserver.
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2003 - 23:10 #3
yes

kan sagtens pinge navneserver m.m... men den kan bare ik lave dns opslag..

_alle_ ip adresser på nettet kan pinges... men ingen opslag...

;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 23:19 #4
Nemmeste løsning: fast IP, og tast selv relevante DNS servere ind - din
udbyder er?
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2003 - 23:23 #5
har jeg gjort...

er pænt ferm til netværk... så har gjort alle de gængse ting... ;o)

har cc som udbyder... arbejder ved cc... kan alle ip'er i hovedet... hehe

derfor jeg henvender mig til eksperten.dk... fordi jeg hr prøvet alt... hehe
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 23:28 #6
Nå, ok så ;) Hvad og hvor er din DHCP server?
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. december 2003 - 23:30 #7
irrellevant spørgsmål erik... hehe

dhcp'en står på mit lan... og den virker... ;)

men det er den bærbare den er gal med... intet dns opslag... har prøvet at fjerne netværket helt.. men helt død

:o(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 23:35 #8
Godt nok - jeg giver op ;(  Det eneste din maskine skal gøre er at
sende en broadcast pakke ud ved opstart og registrere svaret fra DHCP-serveren.
Der er nok visse ting i verden, der er nemmmere, men ikke mange.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 23:43 #9
Jeg ved ikke om det har noget at sige, men TDC har haft problemer idag. I eftermiddags kunne jeg pinge min arbejdsplads, tv2 m.fl. men kunne ikke køre internet eller andet. Kom op at køre igen senere, men det kan være TDC arbejder andre steder nu ;-)
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. december 2003 - 00:12 #10
scramer

har cc

og internettet virker fint på alle andre maskiner... ;)
Avatar billede sirdux Nybegynder
04. december 2003 - 16:41 #11
hmm modtager den full dhcp actknowlege med ip/subnet, dns og gateway ??
hvad siger den når du laver starter en traceroute til www.tv2.dk i en dos prompt og i en anden skriver net stat, laver den faktisk forbindelse til dns
serveren. hvad svarer den på når du pinger henholds vis 127.0.0.1, dens tildelte ip, og gateway ip, der er mange ting du mangler at oplyse får at man give en fylstgørende svar om hvad problemet er. med ud fra hvad du siger lyder det som at tcp/ip stacken er istykker, den skulle kunne fixes ved at fjerne TCP/IP i netværks opsætning og geninstallere den, du har heller ikke fortalt hvilket OS du har på den.
Avatar billede maagen Nybegynder
08. december 2003 - 20:58 #12
Jeg går ud fra at det er en 2000, XP eller 2003....

Hvad er rækkefølgen på DNS servere i IP konfigurationen?

hvis du fra en dosprompt skriver nslookup hvilken navneserver svarer så? Den første? Hvad sker hvis du får fat på en navneserver og du skriver www.eksperten.dk

Hvis det er navneservere der står ude på den anden side af en firewall er der så åbent for trafik ud på UDP port 53?

Fungerer det fra andre arbejdsstationer på dit LAN?
Avatar billede anuseren Nybegynder
16. december 2003 - 22:42 #13
intet svar jeg kunne bruge...