Avatar billede olano Nybegynder
03. december 2003 - 14:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

php på iis 6

Jeg har nogle problemer med at få php til at virke på min webserver. jeg køre med iis 6.0 på en windows 2003 server.
Jeg har kørt php's intaller (version: 4.3.4). men når jeg oprette et php side og prøve at nå den fra min bowser får jeg denne besked:
----------------------------
Security Alert! The PHP CGI cannot be accessed directly.
This PHP CGI binary was compiled with force-cgi-redirect enabled. This means that a page will only be served up if the REDIRECT_STATUS CGI variable is set, e.g. via an Apache Action directive.

For more information as to why this behaviour exists, see the manual page for CGI security.

For more information about changing this behaviour or re-enabling this webserver, consult the installation file that came with this distribution, or visit the manual page.
---------------------------

Er der nogen som har et svar på hvad jeg skal gøre..?
Avatar billede snowball Novice
03. december 2003 - 14:11 #1
Jeg kan ikke huske om PHPs installer er kompatibel med IIS6 for der skal jo sættes noget mere op i IIS6 end der skal med de foregående versioner af IIS.

Du kan evt. prøve at afinstallere installer versionen af PHP og så følge guiden på http://www.geertsen.dk/articles.asp?id=4 - den virker i hvert fald.

Snowball
Avatar billede chries Nybegynder
03. december 2003 - 14:33 #2
Avatar billede olano Nybegynder
03. december 2003 - 14:42 #3
snowball mange tak for en dejlig guide det kunne jo ikke gøres nemmer. :-)
smid et svar for point
Avatar billede snowball Novice
03. december 2003 - 15:23 #4
Svar :)

Snowball