Avatar billede in2designs Nybegynder
03. december 2003 - 13:36 Der er 8 kommentarer

Adobe Mac

Hey mac freaks.

jeg har altid kørt os 9 på min mac, og nu har jeg hoppet over til mac os X
jeg har den gamle pakke fra Adobe, Photoshop,Illustratur,Indesign,golive.

kan har kørt fint under mac os 9 som den skal køre til den pris adobe pakken koster =).

men i OSX på min ibook, nå jeg smider min cd i og trykker på install så kommer den frem og siger at jeg skal vælge et program til at køre filen i ??

what the ?

er der nogle der kan hjælpe mig med dette problem, skal jeg kontakte adobe i danmark og købe en opdatering? for at jeg kan bruge mine programmer på min mac os X

det er vildt langt ude..

Mvh
Michael Thyrring
Avatar billede lrc Nybegynder
03. december 2003 - 14:09 #1
Er Classic startet op?
Avatar billede spe Nybegynder
03. december 2003 - 16:31 #2
Hvilken version af programmer taler du om.
Version 7 og frem af Photoshop kan køre i MacOsX
Ældre versioner kun i MacOs 9
Tilsvarende med Illustrator 10 og frem, Golive 6 og frem
InDesign 2 og frem

Hvis du vil arbejde med ældre end de nævnte skal du have MacOs 9 installeret også.

Opdatering af programmer koster ca 1800 pr. styk
Avatar billede egonspock Seniormester
03. december 2003 - 18:38 #3
Har du overhovedet OS9 på din iBook? Hvis ikke, er det det første du skal have på. Så vil programmerne(formentlig) kunne afvikles i det såkaldte Classic
Avatar billede in2designs Nybegynder
05. december 2003 - 10:46 #4
Photoshop 7.0
illustrator 10.0
indesign 2.0
golive 6.0

jeg har OS9 på min computer , men jeg ville tage mit skridt frem og prøve OSX nu =)
jeg kan installer dem i os9 men ik i OSX

??

Filen, skal bruge et program før jeg kan køre filen?
total weird.

Jeg har alle mine cder nede på harddisken nu, for at se om det virker!
men det virker heller ikke?

Filen (photoshop) hedder (Installer Adobe Photoshop) og i OS9 kan man se Photoshop logo , men i OSX er der bare et hvidt icon?

det program i OS9 jeg kunne installer med, var et som hed VISE eller så noget?
skal jeg kontakte ADOBE?
Avatar billede egonspock Seniormester
06. december 2003 - 19:01 #5
hmm. Lad os tage Photoshop først så: på min Photoshop CD er der en henvisning, der hedder Install Adobe Photoshop, og den refererer til et installationsprogram, der ligger i mappen Adobe(R) PhotoShop(R) 7.0. Måske er der gået ged i CD'en og du må tage installeren direkte. Det er et OSX-program lavet med installer VISE 7.4.1. Prøv at tage en info på den og se om det ikke er det der står.
Avatar billede in2designs Nybegynder
07. december 2003 - 11:47 #6
ok. =)

jeg kan godt se den henvisning på cden.. og nu køre det frem af =)

mange tak =)
Avatar billede egonspock Seniormester
07. december 2003 - 12:12 #7
Jeg håber det hjalp. Jeg har i andre programmer ligefrem set en speciel MacOSX-mappe, som man først skulle ind i. Det kan være at det også er tilfældet i nogle af gangene for dig.
Avatar billede in2designs Nybegynder
12. december 2003 - 10:50 #8
hmm hvad er det for en mappe ? kan man downloade den nogle steder?

thx