Avatar billede seemann Nybegynder
02. december 2003 - 14:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Maskinen genstarter ved Shutdown

Min XP Pro er begyndt at genstarte, når jeg trykker shutdown. Jeg har været inde og slå "Automatically restart" fra, så jeg kan se fejlmeldingen den viser, når maskinen lukker ned. Denne fejlmelding kan jeg desværre ikke få noget ud af...

TECHNICAL INFORMATION:
STOP: 0x0000007E ( 0xC0000005, 0xF88294D7, 0xF8A0590C, 0xF8A0560C)

ousbehci.sys - Address F88294D7 base at F8826000, DateStamp 3c7ffef4

I den tid, hvor min maskine er begyndt at genstarte, har jeg skiftet cpu blæseren, og jeg har købt et ekstra usb kabel, så jeg nu hele tiden har scanner, printer og kameracradle tilsluttet...

Håber I kan hjælpe mig...
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. december 2003 - 14:30 #1
prøv at træk dit USB stik ud inden du slukker maskinen.. ousbehci.sys er nemlig en usbdriver
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. december 2003 - 14:31 #2
hvis det hjælper, så prøv at fjern filen  og geninstaller usbdriveren igen
Avatar billede dinkie Nybegynder
02. december 2003 - 14:32 #3
Og 0x0000007E henviser til en disk fejl - så det er nok dit kamera da det ses som en disk.
Avatar billede seemann Nybegynder
02. december 2003 - 15:02 #4
jeg har lige prøvet at trække det nye usb kabel ud af scanneren, og genstartede derefter maskinen... og fik denne gang en ny besked:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x000000D1 ( 0x0000008, 0x0000002, 0x0000000, 0xF6E5CE5D)
tcpip.sys - address F6E5CE5D base at F6E45000, DateStamp 3b7dc580
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. december 2003 - 15:10 #5
detværkskort... hehe.. du er en heldig mand.. har du en syg antivirus installation der fucker din maskine?  hvis du køre antivirus, så prøv at afinstaller det, opdater din windows vie www.microsoft.com/windowsupdate og prøv så at se om der stadig er problem.  Evt. kør lige en online viruschek via http://ndesign.dk/artik/viewtopic.php?t=23
Avatar billede seemann Nybegynder
02. december 2003 - 15:16 #6
Jeg har McAfee antivirus installeret, som skulle være up to date (6 dage gammel), og den fandt ikke nogen virus på maskinen. Windows er ligeledes up to date med opdateringer...

er det nu mit netkort eller hva?
Avatar billede seemann Nybegynder
02. december 2003 - 15:23 #7
...og housecall har heller ikke fundet noget...
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. december 2003 - 15:40 #8
Avatar billede seemann Nybegynder
02. december 2003 - 15:41 #9
Tak for hjælpen Visto!

Jeg er nået frem til, at det er scanneren som giver mig problemer. Lige så snart jeg trækker stikket ud fra den, lukker maskinen korrekt ned. De andre (printer og kameracradle) kan jeg godt lade sidde, uden at de skaber problemer.

Så mange tak for hjælpen!!
Avatar billede seemann Nybegynder
02. december 2003 - 15:46 #10
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Denne meddelelse kom ikke igen efter jeg fik afprøvet forskellige usb tilkoblinger... lige nu lukker maskinen rigtigt ned!
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2003 - 15:46 #11
Har lige gennemtrævlet min XP Pro DK og har ikke filen ousbehci.sys - det må være en driverfil til noget af det udstyr, du har koblet til. Måske kamera'et som nævnt ovenfor.

Har du prøvet med at afinstallere/fjerne pågældende udstyr. Prøv at geninstallere. Er fejlen der så stadig?
Har du undersøgt om der er en opdateret driver til udstyret.