Avatar billede maartensson Nybegynder
01. december 2003 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende post fra Outlook Expres

Jeg kører Windows 98SE og har pludselig fået det problem at jeg ikke kan sende post fra Outlook Express, men jeg kan godt modtage post.
Min internetforbindelse er OK. Jeg kan sagtens surfe på nettet.
Hjælp!
Avatar billede peet-49 Novice
01. december 2003 - 15:11 #1
Tjek SMPT konto, om den stadig er rigtig.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. december 2003 - 16:07 #2
Fortæl lige hvilken fejlmeddelelse, du får.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. december 2003 - 16:32 #3
Tjek også lige for virus og spyware hvis dine indstillinger er i orden. Det er tit virus eller spy som er skyld i problemer i mail programmer. http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm Her kan du finde X-Cleaner til venstre og som tjekker for spyware, Panda til højre som tjekker for virus.
Avatar billede flintstone Novice
02. december 2003 - 17:00 #4
Hvis du har dynamisk IP, så kan det være at din IP er logget som spam-IP.
Har lige selv haft problemet i XP. Så når du får tildelt en ny IP via DHCP
serveren, så skulle problemet være væk. Det var det hor mig.
Avatar billede flintstone Novice
02. december 2003 - 17:01 #5
Og det er ikke fordi du sender spam, men fordi IP'en har været brugt til det.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2003 - 17:27 #6
Fortæl også hvilken version af Outlook Express du benytter.
For version 6.0 har problemet med ikke at kunne sende, før været oppe på e.dk. Løsningen har været:

Du skal slette flg. filer:
WAB32.DLL og WAB32RES.DLL
og instalerre Outlook Express igen
Avatar billede maartensson Nybegynder
03. december 2003 - 17:40 #7
Halifax/ Tak for det gode svar, nu fungerer alting igen.Dine point er på vej
aovergaard/ Dit link til spywarefri.dk har jeg også brugt og slettet 4 programmer der prøvede at gå på nettet når jeg startede computeren