Avatar billede mazlar Nybegynder
13. januar 2001 - 21:52 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Lydkort???

Er det ikke muligt at opdatere ens lydkort da det lyder af h**** til når jeg spiller musik på min computer!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. januar 2001 - 22:08 #1
De fleste PC\'ere har indbygget et lorte  lydkort, det er derfor de er meget billige. Så du bliver nød til at investere i et godt lydkort. En af de bedste lydkort du kan investere i hedder Sound Blaster.

/per
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. januar 2001 - 22:08 #2
Avatar billede allsimon Nybegynder
13. januar 2001 - 22:24 #3
Jeg kan du være enig med hoejrup. Du skal ha\' fat i et Sound Blaster kort.

Jeg har selv et Sound Blaster Live! og er meget meget tilfreds med et.
Det koster lidt mere end 128 PCI modellen, men har efter min menning også bedre lyd.
Avatar billede gorba Nybegynder
13. januar 2001 - 22:25 #4
Hva er det for et kort du har.?? hvis det er et onboard, klart som hoejrup siger, lorte kort. men muligheden er for en opdatering. find pc\'ens hjemmeside. eks. compag.dk og find modelen og opdatere det du har brug for. ellers. ja køb et godt lyd kort til dit formål.
Avatar billede msmows Nybegynder
13. januar 2001 - 23:06 #5
Går man efter et bedre semipro kort er det værd at kigge på Hoontechs produkter, høj kvalitet. http://www.xs-sound.dk
Avatar billede mazlar Nybegynder
14. januar 2001 - 09:51 #6
Det er det der sidder i en Compaq Presario! Jeg ved ikke lige hvad det hedder!
Avatar billede allsimon Nybegynder
14. januar 2001 - 14:57 #7
Hvad er det for noget musik du hører?

Det kan også være dine indstillinger der er noget galt med.
Avatar billede mazlar Nybegynder
14. januar 2001 - 15:12 #8
Kan man ikke bare opdatere driverne??? Højtalerne er der jo ikke noget galt med!!!
Avatar billede allsimon Nybegynder
14. januar 2001 - 15:25 #9
Sagtens... men så skal du vide hvad det er for et lydkort du har.

Og så går du bare ind på deres website. De har allesammen et sted hvor man kan downloade nye drivere.

Men igen, det kan blot være dine indstillinger der er noget galt med. For hvis det er nyere Compaq du har der det formentlig et forholdsvis godt kort som sidder i.
Avatar billede mazlar Nybegynder
14. januar 2001 - 15:37 #10
Hvordan finder jeg ud af hvad det er for et???
Avatar billede msmows Nybegynder
14. januar 2001 - 22:06 #11
At opdatere driverne giver (normalt) ikke bedre lydkvalitet. Her har hardwaren meget mere at sige.
Avatar billede gorba Nybegynder
14. januar 2001 - 23:02 #12
Hvis det lyder af ht. så er det garanteret et billigt onboard kort som sidder i, og har du købt det brugt, maskinen altså??. Du kan sagtens isætte et nyere lydkort, du skal bare slå det kort som sidder onboard fra i biosen. Du kan ikke som msmows skriver få bedre lyd ud af højtalerne. Jeg køre med et gammelt sb-16 pci lydkort som jeg har haft siden købet af en siemens-486 dx2. det fejler intet. har aldrig opdateret det med nyere drivere. ?? er om man kan stadig få det.
prøv først selv om du skriver at højtalerne ikke fejler noget, at sætte nogle andre til...før køb mv. af andre.
gorba
Avatar billede msmows Nybegynder
14. januar 2001 - 23:08 #13
Du kan ikke som msmows skriver få bedre lyd ud af højtalerne.  ????  Skrevet hvor ?????
Avatar billede gorba Nybegynder
14. januar 2001 - 23:12 #14
jeg mener: giver (normalt) ikke bedre lydkvalitet.
sorry :-))
Avatar billede msmows Nybegynder
14. januar 2001 - 23:14 #15
:o)
Avatar billede msmows Nybegynder
14. januar 2001 - 23:17 #16
Prøv at koble op over dit HiFi-anlæg. Brug en linieindgang (aux/cd/tv etc.). Det vil fortælle dig meget om hvad dit lydkort egentlig kan, om det er problemet eller det bare er PChøjttalerne (PC=plastic clikkere)
Avatar billede gorba Nybegynder
14. januar 2001 - 23:20 #17
Jeg har sat en presario op hos en kammerat, det var en 5020 model. kortet onboard hedder ati et eller andet. Og ATI- kort er ok. det slog mig lige, det spiller fint...
Avatar billede msmows Nybegynder
14. januar 2001 - 23:21 #18
ATI er du sikker på du ikke tænker på grafikkortet?
Avatar billede gorba Nybegynder
14. januar 2001 - 23:28 #19
sorry.. igen total rundt på gulvet.. hahahaha. glem det ovenstående......\"græmmere sig bag hænderne\"
Avatar billede msmows Nybegynder
14. januar 2001 - 23:34 #20
>>>gorba  ROLIG, tag nu og list til køleskabet, åbn lågen, udtag ét stk. pilsner, lad den løbe gennem halsen og du vil opdage det hele er ikke så slemt endda.
Avatar billede mazlar Nybegynder
15. januar 2001 - 11:05 #21
Jamen hvor henter man en opdatering til driverne???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. januar 2001 - 11:48 #22