Avatar billede theriz Nybegynder
26. november 2003 - 19:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

delphi volder problemer i xp

hejsa allesammen
jeg har windows xp pro som jeg har haft kørende i ca 1 måned nu, men pludselig idag begyndte der at dukke følgende fejlmeddelelse op " this module was compiled with a trial version of delphi.The trial period has ex pired". Dette sker når jeg åbner explorer eller prøver at åbne de fleste menuer. jeg har ignen anelser om hvad delphi og har søgt på eksperten og google uden held. håber i kan hjælpe. theriz
Avatar billede baxos Nybegynder
26. november 2003 - 21:02 #1
Det er fordi det er en "trail" version af Delphi dvs det er en demo og den er udløbet

Køb delphi og programmere vidre
Avatar billede razersedge Nybegynder
26. november 2003 - 22:34 #2
Eller få fat i Personal versionen af det. Den er gratis såfremt du ikke benytter dine programmer kompileret med Delphi Personal til kommerciel brug.
Avatar billede cjensen Nybegynder
27. november 2003 - 10:26 #3
Trial'en udløb 26. november, se:
http://community.borland.com/article/0,1410,31857,00.html
Avatar billede janbb Juniormester
27. november 2003 - 11:40 #4
"Dette sker når jeg åbner explorer eller prøver at åbne de fleste menuer. jeg har ignen anelser om hvad delphi" - er ?.
Hvis jeg tolker dit spm. rigtigt har du slet ikke delphi inst. ?.
I hvert fald beskriver du at fejlmeddellelsen er knyttet til MS EXPLORER ?.
Derfor er det lidt svært at gætte hvorfor du er havnet i det dillemma - medmindre du har installeret nogen 'hjælpeprogrammer' til MS Explorer, der er kompileret i en trialvers. af Delphi ?.Jeg har derfor heller ikke nogen geniale løsninger - udover hvad jeg måske selv kunne finde på udfra din beskrivelse - hvilket ville være f.x. opdater MS Explorer og håb det forsvinder. eller evt reinstaller MS EXplorer selectivt.Kan man såvidt jeg husker godt ?.
Avatar billede janbb Juniormester
27. november 2003 - 11:45 #5
Du skal self. tage 'backup' af 'foretrukne' først hvis du ikke er ligeglad om du mister dem.Ellers mu du gætte dig til hvad det er for et hjælpeprogram der er kommet ind i farten ? og få det slettet.Desværre er det ikke altid den slags programmmer bliver listet i 'installer/afinstaller', men du kan da lige kigge - ikke.Og XP-Pro er iøvr. da en dejlig ting - kører du IIS ?.
Avatar billede janbb Juniormester
27. november 2003 - 11:59 #6
Ellers ville jeg prøve via CTR-Alt-Delete menuen 'jobliste' at prøve om programmet er listet og på den måde få det lokaliseret.(inden du accept. fejlmeddelelsen).
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
27. november 2003 - 18:05 #7
Avatar billede theriz Nybegynder
27. november 2003 - 18:37 #8
jeg har været inde i task manager (ctrlaltdel) men kan ikke se noget der ikke skulle være der. har afinstalleret stort set alle ekstra programmer med ace utilies trial version; det er det eneste suspekte program tilbage men det venter jeg med at afintallere da det er den eneste mulighed for at jeg kan afinstallere adnre programmer. Jeg kan nemlig ikke komme ind i kontrol panel. Men ingen effekt. Har endnu ikke fjernet ie, men det virker som om man kan fjerne det; har heller installeret delphi personal; lånt mig til netscape så jeg kan komme på internettet.
athlon-pascal kan du uddybe lidt nærmere hvilken løsning man fandt i det nævnte spørgsmål; der står blandt andet lidt om regedit og spybot???? Har ikke lyst til at lave de store eksperimenter lige nu.....venter til jeg bliver lidt mere desperat..........
Avatar billede theriz Nybegynder
27. november 2003 - 18:52 #9
så gav det pote. Det var linket fra cjensen der fortalte hvordan. Angiveligt et elelr andet program der har brugt og installeret en prøve version af delphi som så har lavet kage. Det skulle hedde cpr og jeg har også selv afinstalleret det igår da jeg ikke vidste hvor det kom fra og hvad det var. Så det skal man gøre. hvis det ikke virker så skal man slette en fil der hedder cpr.dll i windows/system32 og så skulle det virke. Tusind tak for hjælpen alle sammen!!!!theriz