Avatar billede clausbøgh Nybegynder
12. januar 2001 - 13:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Infrarød data

På min Acer Travelmate525txv med windows2000 kan jeg ikke bruge min Nokia 6210 til at gå på nettet med den infrarøde forbindelse.

Er der nogle der ved hvordan jeg får det til at virke ?

Jeg vil nødig bruge datakabel !
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2001 - 13:46 #1
Du har vel enablet IR på BÅDE Win2K maskinen samt mobilen (sidstnævnte glemmes tit. Den er slået fra som default)?
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
12. januar 2001 - 13:50 #2
Ja det har jeg.

Jeg har hørt at det er fordi jeg bruger Windows2000. Men der må da være en måde at gøre det på.
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 13:54 #3
Først skal du en tur i bios, hvor du slår IR til (er som standard slået fra, for at spare strøm).

Derefter skal du hente en driver til din mobiltelefon, fås på www.nokia.dk

Til sidst smækker du telefonen op bag den infrarøde port på din PC, og slår infrarød communication til på din telefon... så kommer den frem med at den har fundet ny hardware, og installere driveren til denne - her bruger du så driveren fra Nokia!

og resten skulle gerne gi´ sig selv, jeg har selv en Nokia 8210 - hvor det kører perfekt!

- men hold k.. hvor kører det langsomt, så brug det kun til email!!

Håber du kunne bruge det til noget...  :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2001 - 14:35 #4
http://forum.nokia.com/main/1,6668,5_5_6_1,00.html

Måske kunne det hjælpe at installere PC Suite for Nokia 6210

NanoQ
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
12. januar 2001 - 15:18 #5
Der er intet der virker, Husk jeg har Windows 2000
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
12. januar 2001 - 15:32 #6
Er der nogle det virker hos med andre telefoner ?
Altså med Windows2000 !
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2001 - 19:11 #7
Jeg har en Siemens C35i... den bruger jeg jævnligt via IR på en bærbar der kører Win2000 :-)
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
12. januar 2001 - 22:14 #8
Hvordan sætter du den op i windows til at gå på nettet via ir. Så vidt jeg kan se har man kun mulighed for at gøre det via datakabel.
Avatar billede egede Nybegynder
04. marts 2001 - 21:29 #9
bruger du Nokia Datasuite?