Avatar billede chrede Nybegynder
23. november 2003 - 20:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvilken FreeBSD version

Jeg er nybegynder og har en maskine jeg vil prøve og installere freeBSD på, hvilken version bør jeg vælge?

Hvad er forskellen på den normale install. og mini-install?

Min maskine har 256mb ram og en Duron 700 el. 800 CPU samt 20gb hdd.

Kan jeg beholde mine 2 windows installationer på maskinen, eller skal FreeBSD køre for sig selv?
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. november 2003 - 21:17 #1
4.9
5.x er ikke stable endnu.

mini-install har bare det mest nødvendige ..
lav minimal install fra den .. og instaler hvad du har brug for fra ports

håndbogen instalerer alle dine begynder spørgsmål ;)
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/
Avatar billede chrede Nybegynder
23. november 2003 - 21:34 #2
tak
Avatar billede ldrada Nybegynder
14. januar 2004 - 12:18 #3
5.2 _er_ stabil men FreeBSD folkene fraråder brug af 5.x serien (endnu) til missions-kritiske applikationer. (Hvilket jeg definerer som at det er en god ide at google vælger 4.9 fremfor 5.2 hvis de nu skulle stå og vælge en ny server)

Det betyder at hvis du skal bruge FreeBSD til din desktop/lille server så er 5.x serien god nok.
Avatar billede chrede Nybegynder
14. januar 2004 - 14:06 #4
okay :-)
Avatar billede ldrada Nybegynder
14. januar 2004 - 16:36 #5
Og så er det bare sejere med en nyere version :^)