Avatar billede babo Nybegynder
23. november 2003 - 13:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Feilmelding i Front Page

Følgende feilmelding kommer opp i Front Page når jeg vil at et skjema skal sendes til en e-mail adresse jeg har.

"This form is being created on a Disk-Based Web og the FrontPage Server Extensions have not been configured to send e-mail. Please direct your system administrator or Internet Service Provider to the instruction in "Setting up E-mail Options on Windows" or "Setting up e-mail options on UNIX" in the server extensions resource kit. If you do not have the server Extensions resource kit, you can fint it at http://www.microsoft.com/frontpage/wpp/serk.
Would you like to remove the e-mail recipient?"

Problemet er at den internettadressen ikke eksisterer.

Noen som kan hjelpe?
Avatar billede cdc Novice
23. november 2003 - 13:36 #1
du har ikke fp extension installeret på din server
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2003 - 13:36 #2
Problemet opstår sikkert fordi du laver dit web på den lokale maskine, og du er i gang med at bruge en funktionaliget, der kræver forntpage server extentions, samt sikkert også en smpt dem til at sende e-mail med.

Hvis du vil gøre det let for dig selv, får du fat på et webhotel med frontpage server extentions og en smtp server til at sende mail med, og laver så webbet der. Du kan gådt sætte din lokale maskine op som webserver med frontpage server extentions, med en smtp server, men dels er det lidt besværligt, dels udgør disse en sikkerhedsrisiko, og dels skal du holde tungen lige i munden, hvis dit site så skal virke når du loader det op, da det nu er placveret en nyt sted, med en ny server, der ikke hedder det samme som din lokale og nye placeringer i alle links
Avatar billede babo Nybegynder
23. november 2003 - 13:43 #3
Bufferzone: Jeg fikk jo beskjed da jeg kjøpte webhotell og domene at de har frontpage server extentions.
Hvilke andre steder kan jeg be siden om å sende denne "feedback form"?
Avatar billede cdc Novice
23. november 2003 - 13:49 #4
prøv at smide dit form script ind her, kan jo være det er det som er galt
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2003 - 13:50 #5
Som /cdc siger, skal vi nok se scriptet og det er også muligt at du lige skal have fat i din udbyder, men lad os se scriptet først
Avatar billede babo Nybegynder
23. november 2003 - 13:56 #6
Hvis det er html kodingen dere tenker på, så kommer den her:
<p><span lang="no-bok">&nbsp;&nbsp;&nbsp; </span>
  <input type="submit" value="      Send      ">
  <input type="reset" value="Slett data"></p>
</form>
<hr>
Avatar billede cdc Novice
23. november 2003 - 16:06 #7
hvad med rsten af formen, skal have alt fra <form> til </form>
Avatar billede babo Nybegynder
23. november 2003 - 17:06 #8
Er på jobb nå, så jeg sender det i morgen. Håper dere kan hjelpe meg da. Dere skal få 100 poeng hver hvis dere klarer det!
Takk foreløpig! :)
Avatar billede babo Nybegynder
24. november 2003 - 09:38 #9
Her er hele html kodingen!

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="en-us">
<title>feedback</title>
</head>

<body bgcolor="#9999FF" topmargin="0" leftmargin="0">

<p>&nbsp;</p>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="776" id="AutoNumber2" height="7">
  <tr>
    <td width="20" valign="top" height="7">
    </td>
    <td width="91%" height="7">
    <h1><span lang="no-bok"><font face="Arial Narrow">Påmelding til
    Karrieredagene..</font></span></h1>
    </td>
  </tr>
</table>

<hr>
<p><span lang="no-bok">&nbsp;&nbsp;&nbsp; Her vil vi at du skal registrere hva
du og din bedrift ønsker og sende det til oss!</span></p>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onSubmit="location.href='../_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onSubmit>
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="_private/feedback.txt" s-format="TEXT/TSV" s-label-fields="TRUE" b-reverse-chronology="FALSE" s-email-format="TEXT/PRE" s-email-address="babo@jobbsenter.com" b-email-label-fields="TRUE" b-email-subject-from-field="FALSE" s-email-subject="*Tilbakemelding fra hjemmeside*" s-date-format="%d %b %Y" s-time-format="%H:%M:%S" s-builtin-fields="REMOTE_NAME REMOTE_USER HTTP_USER_AGENT Date Time" u-confirmation-url="feedback_ok.htm" startspan --><strong>[FrontPage Save Results Component]</strong><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="6561" -->
  <p><strong><span lang="no-bok">&nbsp;&nbsp;&nbsp; Ja, jeg ønsker å melde på
  min bedrift til Karrieredagene 2004</span></strong></p>
  <dl>
    <dd><input type="radio" name="MessageType" value="Complaint"><span lang="no-bok">Ja&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    </span><input type="radio" name="MessageType" value="Problem"><span lang="no-bok">Nei&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    </span></dd>
  </dl>
  <p><strong><span lang="no-bok">&nbsp;&nbsp;&nbsp; Ja, jeg ønsker å få vite mer
  om hva som skjer på Karrieredagene 2004</span></strong></p>
  <dl>
    <dd><select name="Subject" size="1">
    <option selected>Velg her</option>
    <option>Karrieredagene 2004</option>
    <option>Jobbsenteret</option>
    <option>Jobbsenterets CV-database</option>
    </select> <span lang="no-bok">Annet</span>:
    <input type="text" size="26" maxlength="256" name="SubjectOther"></dd>
  </dl>
  <p><strong><span lang="no-bok">&nbsp;&nbsp;&nbsp; Eventuelle kommentarer her</span>:</strong></p>
  <dl>
    <dd><textarea name="Comments" rows="5" cols="42"></textarea></dd>
  </dl>
  <p><strong><span lang="no-bok">&nbsp;&nbsp;&nbsp; Hvordan skal vi ta kontakt
  med deg?</span>:</strong></p>
  <dl>
    <dd>
    <table>
      <tr>
        <td><span lang="no-bok">Firma:</span></td>
        <td><input type="text" size="35" maxlength="256" name="Username"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><span lang="no-bok">Navn:</span></td>
        <td><input type="text" size="35" maxlength="256" name="UserEmail"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><span lang="no-bok">Adresse:</span></td>
        <td><input type="text" size="35" maxlength="256" name="UserTel"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><span lang="no-bok">Telefon:</span></td>
        <td><input type="text" size="35" maxlength="256" name="UserFAX"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><span lang="no-bok">E-mail</span></td>
        <td><input type="text" size="35" maxlength="256" name="UserFAX1"></td>
      </tr>
    </table>
    </dd>
  </dl>
  <dl>
    <dd>&nbsp;</dd>
  </dl>
  <p><span lang="no-bok">&nbsp;&nbsp;&nbsp; </span>
  <input type="submit" value="      Send      ">
  <input type="reset" value="Slett data"></p>
</form>
<hr>
<h5><span lang="no-bok">&nbsp;&nbsp;&nbsp; </span>Copyright<span lang="no-bok">:</span>
<span lang="no-bok">
<a title="babo@jobbsenter.com" href="mailto:babo@jobbsenter.com">BA@BO</a>
</span>© 200<span lang="no-bok">3/2004, </span>[<span lang="no-bok">Jobbsenteret
-NHS</span>].<br>
&nbsp;</h5>

</body>

</html>