Avatar billede -fozzi Nybegynder
22. november 2003 - 11:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ProFtpd how?

Hej.

Har lige smit proftpd ind fra ports på min FreeBSD 4.9
og syntes ikke jeg kan finde noget om opsætningen der passer så godt.

Nogen der kan give mig en guide i hvordan jeg
1: for startet serveren under boot.
2: lavet en bruger (med brugernavn, password) og tildele en mappe til brugeren.

På forhånd tak.
Avatar billede morpheus Nybegynder
22. november 2003 - 16:07 #1
du kan starte med at søge her på eksperten. Dernæst kan du prøve manualen www.proftpd.org.
Avatar billede -fozzi Nybegynder
22. november 2003 - 19:00 #2
Eller du kunne lave nogen svar til mig og få de 110 points?
Har været både på exp.dk og søge og ude på nettet!.

På forhånd tak
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
22. november 2003 - 20:57 #3
Hej Fozzi
Jeg vil da gerne have de 110 point :-)
Det vigtigste er at din conf fil er sat rigtigt op jeg finder lige et dump af min...og så ved ikke om du kører med en firewall..du skal nemlig både have port 21 og så nogle pasive porte åbne men jeg poster lige en conf om lidt
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
22. november 2003 - 21:42 #4
I din proftpd.comf skal du tilføje følgende:
MasqueradeAddress    din.eksterne.ip.adresse
PassivePorts 60000 65535    Disse porte skal du så forwarde i din firewall altså et nat entry
Plus at din port 21 selvføgelig også skal pege på din interne ip i din router
Jeg aner jo ikke hvad´udstyr du har, men ellers må du lige skrive hvad du bruger til at dele din internet forbindelse ?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
22. november 2003 - 21:44 #5
Ligger der forresten ikke en et eller andet med proftpd inde under din /usr/local/etc/rc.d ?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
22. november 2003 - 21:48 #6
Ellers laver du bare en fil selv under det overnævnte altså rc.d
og kalden den et eller andet.sh og skriver følgende i den
/etc/init.d/proftpd start
Med hensyn til brugere kan du bare lave en gruppe som heder ftp..og så smide de brugere ind i som du skal bruge..og så rette til inde i proftpd.conf
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
22. november 2003 - 22:40 #7
Hmm er ud gået kold -Fozzi ?
Håber du har fået det til at virke nu så efter de ting jeg har postet
Avatar billede -fozzi Nybegynder
23. november 2003 - 18:56 #8
Hej igen.

Undskyld jeg først skriver nu men har været væk hele dagen.
Hvordan sagde du man oprettede brugere?
Har en CISCO 806 router som jeg nu har åbnet portene i!

Skal man bare skrive bruger "info" ind i conf filen eller er der noget smart i ProFtpd til at lave brugerne med?
Avatar billede -fozzi Nybegynder
24. november 2003 - 06:38 #9
Fandt ud af det til sidst... men tak for hjælpen enyway =)