Avatar billede amrc Nybegynder
21. november 2003 - 09:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Indsættelse af Lotus program

Håber der er en der kan hjælpe mig med følgende.
Jeg har haft installeret et grafisk program fra en cd som jeg bruger meget. Så ville jeg have et program ekstra sat ind (der er ialt 6 programmer på cd´en) men min pc´er ville ikke tilføje det. Så slettede jeg det grafiske program for at starte på en "frisk" men nu vil pc´en heller ikke indsætte det grafiske program igen. Hele Lotus programmet bliver godt nok kørt 100% ind, men så står der pludselig at det ikke kan blive installeret på grund af fejl. Jeg skriver her hvad der står:

Fejl ved oprettelse af nøgleværdi i INI-fil
failed writting to c:\lotus\cinstall.ini
TOOLKIT:LOT_savefeaturesinstaledininstalli: 4749

Jeg ville blive MEGET GLAD hvis jeg bare kunne få lotus freelance graphies programmet sat ind igen. Jeg har slettet alle lotus filerne fra pc´en, men kan det have været fordi at jeg skrivebeskyttede programmet da det blev sat ind første gang?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. november 2003 - 10:16 #1
Umiddelbart lyder det som besvær med operativsystemet.
Men hvilket Lotus program er der helt præcist tale om? Evt. hvilken version?
Hvilket grafikprogram?
Har du prøvet at slette omtalte "c:\lotus\cinstall.ini" fil?

//Jörg
Avatar billede amrc Nybegynder
21. november 2003 - 10:21 #2
På cd´en står der:
Lotus Smart Suite 97
Jeg har windows xp men den har kunnet tage programmet en gang, så det er vel ikke fordi programmet er for gammelt?
Hvordan sletter jeg ini filen. Jeg er ret nybegynder indenfor det her
Avatar billede jogii Nybegynder
21. november 2003 - 10:50 #3
Du sletter filer med Stifinder.
Du skriver lidt upræcist hvad du har fjernet og hvad du prøver at installere eller bare starte.
Er det omtalte grafiske program Lotus Freelance Graphics?
Du skriver at du "skrivebeskyttede programmet". Hvordan gjorde du det? Hvilke filer/biblioteker blev skrivebeskyttet?
Hvis din instalation af Freelance fejler, så kan det skyldes at filen "c:\lotus\cinstall.ini" ved tidligere lejlighed er blevet skrivebeskyttet. Hvis den så skal opdateres, kan installationsprogrammet ikke få lov til det, da den jo er beskyttet. Jeg mener ikke at filen bruges til noget vigtigt, så du kan bare fjerne den.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
21. november 2003 - 10:50 #4
det kan godt være et problem med skrivebeskyttelsen. Det burde ikke være nogen grund til at skrive beskytte programmer...

Så du skal sørge for at alle filer er helt væk fra biblioteket du installere i.

Prøv at åbne din stifinder/windows explorer og find c:\lotus
hvis du ikke har noget du skal gemme kan du bare slette hele biblioteket,
ellers må du i hvertfald sørge for at slette cinstall.ini filen og prøv så at installere igen
Avatar billede amrc Nybegynder
21. november 2003 - 10:55 #5
Det vil jeg prøve. Jeg vender tilbage med svaret
Alice
Avatar billede amrc Nybegynder
21. november 2003 - 11:07 #6
Puha! nu lykkedes det. Tusind tak. Nu skal jeg bare finde ud af hvordan du får dine point
Avatar billede amrc Nybegynder
21. november 2003 - 11:17 #7
Jeg er lidt i tvivl om, hvem af jer der skal have mine point, da I jo begge gav et godt svar.
Kan jeg give jer hver 100 point? (Det vil jeg gerne) men i så fald, hvordan gør jeg så det
Alice
Avatar billede jogii Nybegynder
21. november 2003 - 11:24 #8
Vi skal give "rigtige" svar før det kan lade sig gøre, så det gør jeg hermed for mit vedkommende.
Avatar billede amrc Nybegynder
21. november 2003 - 11:26 #9
OK. Du svarede jo også 2 gange, så du får dem
Hej
Avatar billede jogii Nybegynder
21. november 2003 - 11:27 #10
Hov, nu har du jo ikke point nok til Casper :-)
Du må evt. forhøje den samlede pointsum eller vi finder på noget andet
Avatar billede amrc Nybegynder
21. november 2003 - 11:29 #11
Jamen, så får Casper da også bare 100 point. Du skal bare fortælle mig hvordan han får dem
Avatar billede amrc Nybegynder
21. november 2003 - 11:48 #12
Jeg vender tilbage senere i dag. Så må Casper finde ud af, om han vil have sine point også, og hvordan han får dem.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
21. november 2003 - 13:09 #13
behold du bare dine point. :)

200 point er alt for meget at bruge på denne løsning
Avatar billede amrc Nybegynder
21. november 2003 - 18:46 #14
Tak skal du have.
God weekend
Avatar billede jogii Nybegynder
21. november 2003 - 22:26 #15
Så får jeg endelig lov til at give nogle point :)
http://www.eksperten.dk/spm/430807