Avatar billede jb2003 Nybegynder
20. november 2003 - 15:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Æ i BAT fil

Jeg er ved at lave en BAT fil til af-installation af Acrobat reader 4.0 + 5.0 på PCér på netværket, samt installation af v. 6.0. Det fungerer fint på engelsk W2K, men ikke dansk W2K.

Kommandoen til engelsk W2K (virker OK på v. 5.0):

c:\WINNT\ISUNINST.EXE -y-a -f"C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat 5.0\NT\Uninst.isu" -c"C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat 5.0\NT\Uninst.dll"

Problemet med dansk W2K er at "\Common Files\" på dansk er "\Fælles Filer\", ser sådan ud:

c:\WINNT\ISUNINST.EXE -y-a -f"C:\Programmer\Fælles Filer\Adobe\Acrobat 5.0\NT\Uninst.isu" -c"C:\Programmer\Fælles Filer\Adobe\Acrobat 5.0\NT\Uninst.dll"

Problemet ligger i at der er et Æ i navnet, så hvordan kan jeg lave kommandoen, så den rammer den rigtige fil ?? Kan der bruger nogle wildcard f.eks. *&#% eller andet ?
Avatar billede soreno Praktikant
20. november 2003 - 15:53 #1
Brug de indbyggede environment variabler, f.eks. sådan:

c:\WINNT\ISUNINST.EXE -y-a -f"%CommonProgramFiles%\Adobe\Acrobat 5.0\NT\Uninst.isu"
Avatar billede soreno Praktikant
20. november 2003 - 16:01 #2
Eller endnu bedre:

%windir%\ISUNINST.EXE -y-a -f"%CommonProgramFiles%\Adobe\Acrobat 5.0\NT\Uninst.isu"

Så får du ikke problemer med forskellige sprog.

Jeg tror dog kun det virker i win2k/winxp.
20. november 2003 - 16:10 #3
Et spørgsmålstegn burde kunne gøre det.
F?lles filer
Avatar billede soreno Praktikant
20. november 2003 - 16:46 #4
Ellers så brug edit.com til at skrive æøå i batfilen - så plejer det også at virke.
Avatar billede dinkie Nybegynder
20. november 2003 - 21:13 #5
Prøv: dir /x i folder hvor folderen "Fælles Filer" ligger. Så kan du tage det "rigtige" navn som er kendt af systemet i en bat fil.

Hedder nok "Flles~1" den bytter du så bare ud med hvor der står Fælles Filer og bingo så skulle den gerne være i vinkel.. :o)
Avatar billede jb2003 Nybegynder
21. november 2003 - 08:08 #6
Tak for hjælpen, brugte soreno´s svar, det virker både på UK & DK.
Super ;-)