Avatar billede monstermand Nybegynder
20. november 2003 - 15:18 Der er 3 løsninger

Image af disk med OS X

Hej

Til at starte med kan jeg fortælle at Mac ikke er min stærke side. Jeg sidder med en mac der er fuldstændig sat op som jeg ønsker det. Den konfiguration maskinen har fået, ønsker jeg ghosted til andre maskiner i samme netværk.

Jeg har en 4 GB firewire harddisk til formålet. Mit spørgsmål er ganske simpelt: Hvordan gør man?

Jeg skal både vide hvordan man får sin konfiguration over på den eksterne disk, men også hvordan jeg installerer fra disken.

Styresystemet er OS X (10.2). Jeg har hørt at det er ligegyldigt hvilken maskine man kører sit image over på (altså om det er en stationær mac, ibook eller powerbook).

Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede b.b Nybegynder
20. november 2003 - 15:37 #1
det er ikke ligemeget hvilken maskine du ghoster det over på. Det image som du har er jo med drivere og indstillinger som passer til det hardware, som er på den maskine imaget er taget fra, ergo passer den ikke til de andre..
Avatar billede egonspock Seniormester
21. november 2003 - 00:07 #2
b.b. har ret, men et godt udgangspunkt er Carbon Copy Cloner: http://www.bombich.com/software/ccc.html Husk dog at få den der passer til 10.2!
Avatar billede monstermand Nybegynder
01. marts 2004 - 17:17 #3
Dropper det, ellers tak.