Avatar billede jschultz Nybegynder
18. november 2003 - 17:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Afinstallation af Windows messenger

Hvordan afinstallerer jeg WINDOWS messenger? Ikke at forveksle med MSN messenger som jeg lige har installeret. Smider jeg bare mappen ud? Det vises nemlig ikke i tilføj/fjern programmer.
Avatar billede resten Nybegynder
18. november 2003 - 17:52 #1
Copy and Paste denne kommando til start-kør

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede ducks Nybegynder
18. november 2003 - 17:53 #2
Start - Settings - Control - Administration - Services - Messenger - Deactivated
Avatar billede jschultz Nybegynder
18. november 2003 - 18:28 #3
Den kommando til start-kør var da ret effektiv. Hvordan finder man ud af sådan en?
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 18:29 #4
Avatar billede resten Nybegynder
18. november 2003 - 18:47 #5
De fleste covboy tricks finder man ved at sætte sig ind i hvordan tingene funger og så ellers bare prøve sig frem det er den eneste måde at lære noget på.

Men det er bare ikke altid de fleste ting bliver postet på exp fra min side...

For laver man noget feks en "guide" så er der 50 mensker der straks kaster over den og klipper lidt det og udgiver det som var det dem selv der haved bikset det sammen trist men sandt.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
19. november 2003 - 09:13 #6
>resten

Er det normalt ikke nok at deaktivere servicen ?

ng_tnt
Avatar billede arlet Juniormester
19. november 2003 - 09:22 #7
jeg tror at resten har misforstået dig :-)

den kommando resten har lagt fjerner msn messenger....

læs på mit link, er det tjenesten messenger du vil have lukket for, så følg vejledningen i linket, ellers er det som ducks skriver..
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
19. november 2003 - 09:24 #8
NEJ MSN Messenger bliver ikke fjernet af RESTEN's kommando - det gør Windows Messenger 4.7 som beskrevet - hvilket også var spørgsmålet
Avatar billede arlet Juniormester
19. november 2003 - 09:29 #9
okay, så er jeg også med*S*

messenger 4,7 har jeg også slettet via den komando, for hvorfor ikke slette den når man ikke skal bruge den...
messenger 6.0 er jo sikkert installeret
Avatar billede resten Nybegynder
19. november 2003 - 09:30 #10
Hmmm vad snakker du nu om arlet ?

ng tnt-> Jeps det er nok at deactiver den under gruppepolitiker men vi snakker her om en afindstalation.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
19. november 2003 - 09:31 #11
>resten

Takker skulle bare lige ha det helt på det rene...... ;-)
Avatar billede resten Nybegynder
19. november 2003 - 09:34 #12
Men hvordan du får vist MSN Messenger og andre programmer i Tilføj/Fjern (Add/Remove programs) via den tunge vej.

Oplysningerne ligger i filen sysoc.inf (Windows\inf\sysoc.inf). Tag en kopi af sysoc.inf og gem den som f.eks. sysoc.old eller gem den i en anden mappe. Så kan du genskabe den igen. Åben Sysoc.inf og find f.eks. linien med f.eks. MSN Messenger, fjern ordet HIDE i linien.

MSN Messenger linien ser sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7 og ændres til at se sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Gem ændringerne. Nu kan du se MSN messenger i Tilføj/Fjern programmer under Windows komponenter.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
19. november 2003 - 09:55 #13
takker, fedt med denne dybere info