Avatar billede magicbambi Nybegynder
18. november 2003 - 14:49 Der er 7 kommentarer

join nick!

det hele drejer sig om at skrife join nick når man hopper på en channel! når jeg joiner ser det sådan her ud ->>::: » Join: (UT_MagiC^pilS) (~Magicbamb@62.61.144.59.generic-hostname.arrownet.dk)<--

MEN
findes der ik at program så jeg ændre det Feks MagiC`s Bnc Server!!

få så kunne min server bare ha det liggende også kunne folk selv vælge der connect server nick !!!

plzz help!
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. november 2003 - 15:27 #1
du vil ændre dit hostname ..

så skal du ud og have fat i en bnc .. feks hos blueshell.dk
Avatar billede magicbambi Nybegynder
18. november 2003 - 23:50 #2
jeg har selv en bnc server oppe! men vil gerne ændre mit hostname
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. november 2003 - 23:57 #3
hvis du har tdc og fast ip og ejer dit eget domaine kan du skrive til
hostmaster@tele.dk  og få dem til at ændre reverse lookup til dit domaine.

hvis ikke så skal du køre din egen primære dns eller muligvis kan man gøre det med hidden primary .. men det er ikke noget man lige går igang med .. og ud over det skulle du så også have tilladelse af din isp til at styre reverse selv.
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. november 2003 - 23:58 #4
nå nej .. jeg kan se du har arrownet .. så bliver det vist ikke en mulighed... en ven har prøvet det samme.
så den eneste mulighed er vist at købe en bnc... eller skifte til tdc.
Avatar billede magicbambi Nybegynder
19. november 2003 - 22:24 #5
nååå!! æv§§ jeg må smide det her lorte net ud :D hehe
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. november 2003 - 22:41 #6
mit svar er da stadig korrekt .. hvorfor afviser du?
Avatar billede tji Nybegynder
01. december 2003 - 14:18 #7
Du kan ikke få der til at stå MagiC's bnc server,da der ikke kan være mellemrum i et hostname.

Desuden, skal du lave noget som hedder dette, skal du som loadet skriver, skrive til din udbyder du vil have ændret domaine, som også skal købes før dette er muligt. Dvs. Du ikke bare kan gå hen og sige du vil hedde "magicbamb@eksperten.dk, da du skal eje dette hostname/have tilladelse til at bruge det.

Vil du alligevel ændre hostname, kan du sætte +x til på Q-net(hvis det er hvor du er :)), så dit hostname ændres til qauth.users.quakenet.org, ved at bruge:
/MODE dit-nick +x.