Avatar billede gombi Nybegynder
17. november 2003 - 04:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PID regulator

Er der nogen der har et programeksempel der virker som en PID-regulator. Evt. som activeX-control.
Avatar billede edl Nybegynder
17. november 2003 - 14:13 #1
Jeg har en kode der har 8 stk PID Regulatore, normalt er dette købe code, hvad skal det bruges til, er du firma eller enkelt mand. Skal settings udføres via DDL eller hvad ??
Denne PID Regulering køre mange steder, og er meget stabil
Avatar billede gombi Nybegynder
17. november 2003 - 14:49 #2
Jeg er helt privat enkelt mand. Så I bund og grund er det bare til sjov...
Jeg havde forestillet mig at lave en simulator med niveau-regulering af forskellige tanke.
jeg ville så lave nogle activeX-controllere som simulerer henholdsvis en pumpe og en ventil. Disse controllere skulle så have input for pumpe/ventil karakteristikker.
Ideen var så at man skulle kunne bygge et rørsystem op med lige så mange pumper, ventiler og tanke med regulator som man havde brug for.
Men det er kun PID-regulator-koden jeg spørger efter, det andet med pumper/ventiler tror jeg godt at jeg lave selv.
Avatar billede edl Nybegynder
17. november 2003 - 15:09 #3
Skal der ikke kobles noget Hardware på eks. AI/AO så du kan se en process værdien kontra den reguleret værdi. Hvis du ikke har dette vil du jo kun kunne se P-KP funktionen med ikke få fuld funktion af I  og D funktioen i drift. Jeg kan sende dig en exe fil hvor du kan teste dette. Men husk jeg vil gerne se den applikation du skriver er dette ok med dig. Så kan jeg også få lidt indput :-)
Avatar billede martin_moth Mester
17. november 2003 - 15:35 #4
"Jeg er helt privat ENKELT mand" - så er vi da sikker på at du ikke lider af skitzofreni ;o)

Nå - måske skulle jeg bare gå hjem og sove...
Avatar billede gombi Nybegynder
17. november 2003 - 18:29 #5
Ikke noget hardware.... Det skal være en ren simulator. Jeg vil evt. styre en pumpes omdr. manuelt og derved påvirke processen (regulator)

.....martin moth.....he he, det er da rart at vide at man er rask....
Avatar billede gombi Nybegynder
09. juni 2004 - 16:32 #6
Lukker selv