Avatar billede johnner Nybegynder
16. november 2003 - 23:34 Der er 5 kommentarer

SQL Error 515

Når jeg prøver at create en push-subscription på en DB, så får jeg nedenstående fejl, og den den tabel den mener der er fejl i er en allerede eksisterende system-tabel.
Hvordan fikser man denne fejl- helst uden at lave om på sysjobsteps tabellen?

Sql server enterprise manager could not create publication "testpubl" from database test

Error 515 cannot insert the calue NULL into column 'step_name', table 'msdb.dbo.sysjobsteps'; column does not allow nulls. INSERT fails.
The statement has been terminated.
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. november 2003 - 23:56 #1
Forstår ikke helt hvad du er ved at lave, bortset fra at du insættet en NULL værdi for step_name og tabellen er defineret til ikke at tillade NULL værdier for denne kolonne.

Du må enten ændre definitionen af tabelle eller sørge for at du ikke insætter en NULL værdi...
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
17. november 2003 - 01:11 #2
jpvj har aldeles ret. Læs dog fejlmeddelelsen <:) For at løse problemet kan du indsætte et mellemrum eller en bindestreg hvis du absolut ikke vil ændre i database egenskaberne.
Avatar billede johnner Nybegynder
17. november 2003 - 09:49 #3
Ja,  jeg er godt klar over at man ikke kan indsætte en NULL værdi, men denne fejl kommer når jeg er i gang med at create subscription'en - så jeg ved ikke hvad den prøver at indsætte.
Så det kan altså godt passe man skal ind og redigere i system-tabellerne før at man kan lave en replikering af en DB?
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. november 2003 - 14:28 #4
Du kommer *aldrig* uden om at skulle overholde de regler som der er defineret for en tabel. Det er jo netop opgaven for DBMS.

Så enten må du overholde "NOT NULL" eller også må du modificere dine data.
Avatar billede johnner Nybegynder
19. november 2003 - 14:41 #5
For det første kan man ikke ændre i msdb.dbo.sysjobsteps.

Hvis jeg tager Northwind db'en og gerne vil replikere den over på en anden maskine via en Push-subscription, så kommer denne samme fejl når den er ved at create subscription'en. Skal jeg så også ændre i Northwind db'en (den som følger med når man installerer sqlserver)

Mit gæt er at jeg skal formatere pisset og installere sqlserver om igen..