Avatar billede maxcom_bull Nybegynder
16. november 2003 - 23:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Free BSD 5.1 på Dell PowerEdge 2300

Jeg har et problem med at installere Free BSD på en
Dell PowerEdge 2300 Server.
Fejlen kommer efter at man har fået de forskellige valg muglighedder, 1,2,3, o.s.v og bare trykker enter, for
at lave en Default installation.
Så kommer den med disse fejl:
--------------------------------------------------------
ACPI-0383:error:NsSerchAndEnter: bad character in ACPI name: 14335152
--------------------------------------------------------
ACPI-0438:error:Looking up [RQ3] in name space, AE_BAD_CHARACTER
--------------------------------------------------------
ACPI-1287:error:Method execution faild [\_SB_.LNKD._STA] (node 0xc29cca00),AE_BAD_CHARACTER
--------------------------------------------------------
pcib0: slot 7 intd is routed to irq 10
--------------------------------------------------------

Jeg har forsøgt at updatere BIOSèn og det hjalp heller ikke.
Hvis der er nogen der har nogle gode forslag, så vil jeg meget gerne høre dem.
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
19. november 2003 - 00:21 #1
Hmm..så vidt jeg ved så er 5.1 da heller ikke stable endnu ?
Jeg tror at en 4.9 kunne hjælpe dig med dit problem...
ellers så prøv at slå acpi fra inde i biosen
Avatar billede maxcom_bull Nybegynder
19. november 2003 - 02:38 #2
Det er der ikke mulighed for i Dell`s bios opsætning "for den stinker lidt"
Jeg har prøvet med 4.9 og den er ok. Så jeg venter lidt med 5.1.
Men tak for hjælpen.
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
19. november 2003 - 09:26 #3
Selv tak :-)