Avatar billede cstern Nybegynder
10. januar 2001 - 13:56 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

XML begynderbog søges

Jeg søger en god begynderbog udi XML. Mit mål er at lave et system der kan modtage data i XML format og i Visual Basic konstruere et program der kan overføre data til en database.
Jeg er klar over der findes toolboxe, SDK\'s osv som indeholder funktionerne jeg skal bruge. Men jeg vil meget gerne have noget hard-copy jeg kan læse i om hvordan man gør, f.eks. vha MS\' XML SDK.

PS. mit projekt er meget simpelt: Data ind som XML, parses til en Access database (f.eks.), - that\'s it.
Avatar billede getalife Nybegynder
10. januar 2001 - 13:59 #1
kig på www.w3schools.com/xml .. der har de også nogle bøger de anbefaler.
Avatar billede mesterlars Nybegynder
10. januar 2001 - 14:02 #2
hvad med denne her: ISBN: 1861003323 (hvis linket bliver skrevet underligt)

http://www.wrox.com/Books/Book_Details.asp?sub_section=1&isbn=1861003323&subject=Visual+Basic&subject_id=5
Avatar billede getalife Nybegynder
10. januar 2001 - 14:03 #3
Avatar billede cstern Nybegynder
10. januar 2001 - 14:07 #4
mesterlars, den har jeg set på nettet før - kender du den og er den god?
getalife: Er der en du særligt vil anbefale af disse?
Avatar billede mesterlars Nybegynder
10. januar 2001 - 14:09 #5
cstern < jeg har ikke selv læst den, men bøgerne fra Wrox er jo normalt gode.

og titlen Proffesional Visual Basic 6 XML henfører vist til at der kræves forkundskaber i VB, mens XML læres op fra bunden.... det lyder som det du søger :) :)
Avatar billede getalife Nybegynder
10. januar 2001 - 14:11 #6
Jeg har ikke selv haft brug for en XML bog da jeg har lært det jeg skulle bruge, vha w3schools.com og ms.com
Men jeg har \"XSLT Programmers refference\" som er KANON som opslagsværk.. og det er samme udgiver som \"Professional XML\".
Avatar billede cstern Nybegynder
10. januar 2001 - 14:14 #7
Jeg har læst Wrox\'s Beginning VB6 Database Programming. De kan godt nogen gange være en tand for pædagogiske efter min smag, men det kommer nok også an på forfatteren. Jeg vil gå ud i Polyteknisk Boghandel og kikke i \"Visual Basic 6 XML\".

Hvis der er andre der sidder og tænker: Nej det er denne bog der er den bedste, så er jeg stadig åben for andre forslag (med al respekt).
Avatar billede skovtrold Nybegynder
11. januar 2001 - 21:09 #8
Cstern, bruger du IIS? Jeg brugte selv bøgerne \"XML ASP\" og \"XSLT\" fra Wrox da jeg begyndte at arbejde med dynamiske XML-filer genereret ud fra SQL Server, og den er kanon...og alle pengene værd. Og du kommer jo nok ikke udenom (serverside) XSLT i forbindelse med dit projekt...
Avatar billede getalife Nybegynder
11. januar 2001 - 22:59 #9
XSLT og XSLT Programmers refference er det ikke samme bog?
Avatar billede cstern Nybegynder
11. januar 2001 - 23:04 #10
Jeg bruger ikke IIS. Det skal udelukkende bruges til at transportere data fra forskellige off-site databaser (oracle, sunquest og en til som er \"hjemmelavet\") til en central database, formentlig SQL server, eller muligvis blot i Access, da data herfra ikke skal distribueres til flere brugere i råt format.
Avatar billede cstern Nybegynder
22. januar 2001 - 09:28 #11
Jeg har valgt Prof VB 6 XML - men har ikke fået den endnu. I deler pointene lige. Tak for forslagene