Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
13. november 2003 - 17:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

SJOVt lille digt skal oversættes til tysk

Hej eksperter

Kan i hjælpe mig med at oversætte dette digt til tysk!?

"Der var engang en fader og en søn, de boede i et lille hus på stranden, en dag kom sønnen hen til faderen og sagde ”Vil du ikke med ud og fiske”. Så sagde faderen ” Jo lad os da tage ud og fiske”. Dagen efter tog de ud i deres lille båd for at fiske. Det var dejligt vejr, solen stod højt på himlen. Da de havde fisket lidt besluttede de sig for at tage sig en kop te. Pludselig kom den skønneste havfrue op af vandet og sagde ” Må jeg ikke sejle med jer jeg er så træt i mine finner?”.  Men det måtte hun ikke for faderen. Så blev den smukke havfrue ked af det og sagde ”Arh så er du fandme os en kælling”. Og så forsvandt den smukke havfrue ned på bunden af søen igen. Efter nogle timer sejlede faderen og sønnen ind igen. Nogle uger senere gentog de turen og igen da de ville drikke te kom den smukke havfrue op fra søen og spurgte ” Må jeg ikke sejle med jer jeg er så træt i mine finner?”. ”Årh så pyt men kun denne gang” svarede faren lidt surt. Da de havde sejlet lidt rundt med havfruen bestemte de sig for at sejle ind til land men havfruen ville gerne med. Da de kom ind til land, sagde havfruen ” Fader kom her hen du skal vist have en belønning for den lange sejl tur du gav”. Og der  efter viste hun sine patter til faderen (Arrhh hvad!!)…

SLUT"

Der er gode point men skal bruge digtet inden i morgen!
Avatar billede freeman Nybegynder
13. november 2003 - 17:41 #1
Lav nu dine lektier selv.. ellers lære du jo aldrig noget !
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
13. november 2003 - 17:47 #2
````U````
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
13. november 2003 - 17:47 #3
Kan jeg ikk nå eller gjorde jeg det gerne!
Avatar billede mads.peder Nybegynder
13. november 2003 - 18:49 #4
skal (arrhh hvad!!!) også emd i digtet ?-)
Avatar billede plumo Nybegynder
13. november 2003 - 19:29 #5
Det her lugter langt væk af dovenhed. Du går garanteret stadig i skole, og gider ikke at lave dine lektier. Jeg går selv i folkeskole, og jeg laver sgu' også selv mine lektier. Ellers lærer man ikke noget.

Derfor vil jeg frabede jer alle om IKKE at hjælpe kurt cobain. Det er jo for hans egen skyld!
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
13. november 2003 - 21:34 #6
Hmm... det må i selv om men pointende står stadig til rådighed!!!
Spørgsmål er bare om jeg skal have noget at aflevere imorgen eller ej... eller kan jeg nemlig ikk nå det :( Men det er bare Too bad 4 me!!!
Derfor spørg jeg jer ellers havde jeg nok os selv lavet dem!!!!
Avatar billede plumo Nybegynder
14. november 2003 - 07:53 #7
Jeg har siddet og læst nogle af dine andre indlæg i gennem. Og for det første har du et meget grimt sprog, og for det andet så har du i forvejen oprettet 4spm det handler om at du skal have oversat noget!
Avatar billede zildjian Nybegynder
14. november 2003 - 09:29 #8
Plumo=> Hvad rager det dig, hvilket sprog han benytter... Hvis ik du bryder dig om ham, så hold dig som det mindste fra hans spørgsmål!!

Det er rigtigt, men så vidt jeg ved blev de andre ødelagt.
Desuden er det ikke det samme spørgsmål... Gå hjem din lort
Avatar billede exp Juniormester
14. november 2003 - 09:35 #9
zildjian >>
Styr lige dit sprog... der er ingen grund til at falde ned på et sådant niveau!
Avatar billede plumo Nybegynder
14. november 2003 - 09:36 #10
meldt til admin
Avatar billede snowball Novice
14. november 2003 - 09:42 #11
http://expfaq.1go.dk/?id=53#lav_mine_lektier

Hvis man ikke har noget fornuftigt at bidrage med til et spørgsmål, så lad være med at skrive noget. Der er ingen der tvinger jer til hverken at læse spørgsmålet eller hjælpe personen bag dette spørgsmål.

Alle parter bedes venligst holde den sobre tone og lade være med at tale nedladende om andre, tak.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede zildjian Nybegynder
14. november 2003 - 10:38 #12
Plumo=> åh nej, nu er min dag ødelagt...*NOT*

Der er ingen regler der forbyder spørgsmålet.
Desuden skal du ikke sidde og forfølge folk, og se om de nu taler som du betegner pænt og læseligt!!!
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
14. november 2003 - 12:53 #13
R dette spørgsmål imod ekspertens regler!?
Avatar billede snowball Novice
14. november 2003 - 13:07 #14
kurt_cobain: Nej, som sådan er det ikke ulovligt da spørgsmålet er oprettet i Fri debat. Teksten i mit link til ExpFAQ er nok mere skrevet ud fra et moralsk synspunkt ;)

Snowball
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
14. november 2003 - 13:11 #15
Derfor ville jeg kunne betrakte plumo bemærkning om ikke at hjælpe mig.. Som provokation!
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
14. november 2003 - 13:15 #16
Lukker
Avatar billede plumo Nybegynder
14. november 2003 - 15:08 #17
Så vil jeg gerne lige unskylde hvis jeg er kommet til at støde nogle!
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
14. november 2003 - 17:17 #18
Hmm... Undskyldning modtaget !!!

KEEP ROLLING !!
Avatar billede plumo Nybegynder
14. november 2003 - 19:52 #19
takker :D