Avatar billede grevepoliti Nybegynder
13. november 2003 - 09:49 Der er 8 kommentarer

Ting fra skrivebord åbnes langsomt?

Hejsa

Når jeg vil åbne f.eks. billeder fra mit skrivebord går det uendelig langsom. Men hvis jeg kopierer billedet til et andet sted og åbner det helt normalt.

Underligt bunderligt!

Nogle ideer?
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. november 2003 - 10:03 #1
Er det store billeder, er det et tungt grafisk wallpaper og er det noget den lige er begyndt på
Avatar billede grevepoliti Nybegynder
13. november 2003 - 15:05 #2
Den har gjort det et godt stykke tid og det er alle slags billeder. Og jeg har virus tjekket alt :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. november 2003 - 15:09 #3
Hvilket program åbner billederne
Avatar billede grevepoliti Nybegynder
13. november 2003 - 16:54 #4
Det er windows - altså pictureviewer der er indbygget i windows...
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. november 2003 - 18:30 #5
Prøv om det går lidt hurtigere med Irfanviw: http://www.tucows.com/preview/194967.html
Så skal du højreklikke på en billedfil - åbn med- irfanview.
Kører du med spyfjerner f.eks. adware og spybots, og hvor tit defragmenterer du?
Avatar billede grevepoliti Nybegynder
19. november 2003 - 18:45 #6
Tjaaaa jeg kører ofte Spybot - Search and destroy og defragmenterer også indimellem... nå underligt bunderligt. Derudover fryser alle office programmer også når jeg klipper "pil op" og det peger til skrivebordet :)
Nogle ideer om dette ?
Avatar billede MuHcOw Juniormester
14. februar 2010 - 16:50 #7
Jeg ved dette er en ret gammel tråd.. Men..

Min WinXP har samme problem..

Det tager lang tid at åbne et billede der ligger på skrivebordet.. Åbnes det samme billede i en anden mappe går det hurtigt..

Det er ikke et tungt billede, og jeg benytter "Windows Billede- og faxfremviser" til at vise billederne.

Løsningen er IKKE at bruge et andet program til at fremvise billederne.

Jeg vil derimod gerne vide hvorfor der er denne hastighedsforskel.
Avatar billede MuHcOw Juniormester
14. februar 2010 - 21:31 #8
Fandt løsningen på problemet..

Jeg kan ikke helt se sammenhængen, men det har måske noget at gøre med at "Windows Billede- og faxfremviser" søger efter andre billeder i samme "mappeniveau" som billedet man dobbeltklikkede på, og hvis programmet derved også lige snuser lidt til ens netværksgenveje, ja så må et jo tage lidt tid.
Det betyder at hvis man har en genvej på sit skrivebord som henviser til en ANDEN computer/netværksharddisk (NAS), så er "Windows Billede- og faxfremviser" langsom til at loade billedet man gerne vil se.. Programmet starter op med det samme, men er længe om at loade billedet.
Hvis man derimod gemmer sine genveje et andet sted end direkte på skrivebordet, så viser programmet billedet lige med det samme. Man kan eventuelt oprette en mappe på skrivebordet hvori man gemmer sine genveje.. Jeg har placeret mine genveje i "hurtig start"-værktøjslinjen...