Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
13. november 2003 - 09:05 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Netværksstiks-clips knækker

Hej Eksperter

De fleste Internetbrugere ved hvor irriterende det er når ens "netværksstiks-clips" knækker fordi det ligger og roder med masse andre kabler. Gør "i" ikke?

Jeg har i forbindelse med mit studie, opsat problemstillingen:

Hvordan kan man forebygge at clipsene på netværksstik knækker?

For at løse problemet vil jeg se på de nuværende løsninger. Hvilke nuværende løsninger findes der? Hvis I kunne poste nogle links til mere information ville jeg blive glad :)

På forhånd tak

- Rasmus
Avatar billede levithan Nybegynder
13. november 2003 - 09:12 #1
henviser du til kablet knækker eller "tappen" på stikket som sættes ind i netværkskortet?

hvis det er tappen så findes der på nogle netkabler en overtrækskappe som beskytter stikket.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
13. november 2003 - 10:07 #2
Tak for indslaget, men den løsning var jeg klar over..

Der ønskes stadig flere alternativer!

- Rasmus
Avatar billede levithan Nybegynder
13. november 2003 - 10:12 #3
brug trådløst netkort ;-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. november 2003 - 10:42 #4
jeg har kun det der problem ved de billige typer stik, jeg er gået over til at købe de ikke helt billige, og så er der intet problem med at de knækker, de bøjer kun
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 11:21 #5
Jamen hvad efterlyser du??
Man kan jo få sådan nogle "muffer", der er på nogle kabler, der beskytter tappen...
Avatar billede mike23 Nybegynder
13. november 2003 - 12:17 #6
mufferne hedder tyller :)
Avatar billede disable Nybegynder
16. november 2003 - 15:42 #7
En tilslutning til et netkort er opbygget af de 'ben', der skal forbinde sig med 'benene' i stikket for at skabe forbindelse. For at sikre, at forbindelsen ikke mistes, fordi stikket 'trækker sig ud', er der den foranstaltning, at to andre 'ben' i netkortet, holder på den clips, der sidder på stikket. Der kan med de to 'ben' ske det, at de bliver bøjet, fordi man håndterer sine netværksstik/kort for hårdhændet.
Så problemet er ikke alene, at stikkene knækker, men kan så også være, at stikket ikke sidder ordenligt fast .. Er det også med i din opgave, razmuz.dk ? :-p