Avatar billede dennism Nybegynder
12. november 2003 - 15:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fejl i WinXP - Automatisk nedlukning

En af mine venner har et større problem med sin bærbare computer. Når han har startet den op, kommer følgende fejlmeddelse frem:
http://www.demaweb.dk/winxp.jpg

Det er en såkaldt count-down, og man har 1 minut inden computeren genstarter.
Hvad skyldes denne fejl, og hvordan kan den rettes?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2003 - 15:37 #1
Blasterormen, se her hvordan den fjernes.
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
Avatar billede resten Nybegynder
12. november 2003 - 15:42 #2
Tror fromsej har ret :o)
Avatar billede dennism Nybegynder
12. november 2003 - 15:45 #3
Findes er et program, som kan fjerne denne virus?
Avatar billede Slater Ekspert
12. november 2003 - 15:47 #4
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2003 - 15:47 #5
Ja, der findes flere.
http://vil.nai.com/vil/stinger/ Stinger. F.eks

Men de sidste dage er det altid endt med Hijackthis alligevel, så det kan i lige så godt forberede.

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede dimsen Nybegynder
12. november 2003 - 15:56 #6
hvis din computer bliver ved med at lukke ned og du ikke kan nå at gøre tingene så åben system processer og find msblast/blast(eller lign) og luk den ned så burde den stoppe med at restarte indtil du selv genstarter din computer :)
Avatar billede dennism Nybegynder
12. november 2003 - 16:10 #7
Computeren er nu testet med FixBlast.exe, og den siger at blaster ikke findes på computeren. Hvad kan det så være?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2003 - 16:12 #8
Se 15:47:49 og følg vejledningen.
Avatar billede nc Nybegynder
12. november 2003 - 16:31 #9
En måde at stoppe den midlertidigt når den dukker op er at gå ind i KommandoPrompt og skrive følgende:
shutdown -a

Så skulle den gerne forsvinde og du kan arbejde videre.

Bare et lille tip indtil du får den fjernet.
Jeg har selv samme problem og ved ikke hvordan den skal fjernes
:)
Avatar billede arlet Juniormester
12. november 2003 - 17:17 #10
Ja, eneste måde den kommer væk på er med hijackthis, som fromsej skriver.

Så der er kun en vej...
Avatar billede nc Nybegynder
13. november 2003 - 19:04 #11
HVis du downloader den patch der skal løse problemet med blasterormen skulle den ikke dukke op igen, jeg har ikke oplevet problemet efter jeg gjorde det på min com
Avatar billede fedesvin Nybegynder
14. november 2003 - 10:25 #12
Hej, jeg har precis det samme problem som det ovenstående...
Jeg har gjort som beskrevet og har lige kørt Hijackthis...
Og her kommer min log fil så:

http://www.druklogen.dk/hijackthis.log

Ser frem til en hjælpende hånd :)
Avatar billede arlet Juniormester
14. november 2003 - 10:28 #13
fedesvin  ->

Opret selv et spg i sikkerhed/virus kategorien, hvor sådan et spg hører til.

Så skal jeg nok tjekke den log*S*

Vi må ikke spamme en andens tråd
Avatar billede resten Nybegynder
14. november 2003 - 10:28 #14
fedesvin det er nok nemmer hvis du opretter dit eget spørgsmål :)
Avatar billede arlet Juniormester
14. november 2003 - 10:29 #15
Fede svin. Det er MEGET snavs på din computer...
Avatar billede dennism Nybegynder
14. november 2003 - 22:35 #16
Avatar billede dennism Nybegynder
20. december 2003 - 10:47 #17
fromsej, får jeg lige et svar?
Avatar billede fromsej Praktikant
20. december 2003 - 11:39 #18
Ja.*S*