Avatar billede krup Nybegynder
11. november 2003 - 13:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fjerne $-adgang

På min workstation kan man sætte shares alt efter behov, men det er jo lidt dumt at alle med administrator rettigheder kan logge på min maskine med \\networkname\C$

Hvordan kan jeg forhindre den adgang?
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. november 2003 - 13:13 #1
du følger denne vejledning
http://support.microsoft.com/?kbid=314984
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. november 2003 - 13:15 #2
men hvis andre ikke må få adgang, så kan du jo bare lade være med at give dem administrative rettigheder..
Avatar billede krup Nybegynder
11. november 2003 - 13:23 #3
Jeg kan jo ikke lade være med noget iogmed en administrator er oprettet i vores domæne altså i vores ActiveDirectory !
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. november 2003 - 13:30 #4
hvis du fjerner domæne-administratorerne fra den lokale administratorgruppe på din pc, har de ikke adgang..
Avatar billede krup Nybegynder
11. november 2003 - 13:34 #5
Det har jeg prøvet! - Det funker ikke af den grund, heller ikke hvis jeg lave en mappe krypteret. Jeg har prøvet mange ting, derfor poster jeg et spørgsmål her. Men umiddelbart virker det som en smart ting at fjerne de administrative shares jvf. link fra dig :O)
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. november 2003 - 13:41 #6
Har du også genstartet computeren efter de er fjernet fra admingruppen?
Avatar billede krup Nybegynder
11. november 2003 - 16:44 #7
hmm... Det virker godt nok nu, bare sært... Jeg prøvede for en måneds tid siden og der kunne jeg ikke få det til at funke. Jeg må have lavet en fejl sidst - tak for hjælpen

nb: uden genstart...
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. november 2003 - 22:30 #8
Hvis en netadmin har en aktiv forbindelse til din computer, skal dennes session første slettes før ny gruppemedlemsskab træder i kraft. Måske derfor det ikke lige virkede da du prøvede..?