Avatar billede theede Nybegynder
11. november 2003 - 12:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Driver til digitalt videokamera, så XP kan detektere det via XP

Har købt Sharp digital videokamera og sat firewirekort i computeren. Selve kortet virker (vist nok) fint...i hvert fald i følge device manager, og device manager viser da også at der sluttes en device til firewire når jeg tilslutter videokameraet og kommer med den normale lyd for at have fundet en ny tilslutning. Problemet er så, at XP skriver at det er en ukendt device og ikke kan installere/initere denne korrekt og ved end ikke, at det er et videokamera. Jeg har installeret en lidt ældre udgave af Pinnacle Studio (7 ??). Er der brug for en speciel opdatering af XP, der jo ikke generelt understøtter Sharpprodukter, er der behov for speciel Sharp software, eller skal der en opdatering af Pinnacle til ??
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
11. november 2003 - 13:34 #1
Hmm, er der ikke en cd med til dit firewire ?

eller et link i et hæfte som du fik med ?

/Kallesen
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
11. november 2003 - 13:35 #2
ups, det link skulle selvfølgelige fåre til et sted hvor du kunne downloade en ny driver...

jeg tåger lidt, da jeg lige har været til terminsprøve...

/Kallesen
Avatar billede zenze Nybegynder
11. november 2003 - 16:31 #3
Firewire drivere ligger i WinXP.
Avatar billede theede Nybegynder
11. november 2003 - 17:52 #4
der fulgte ikke noget med firewirekortet
Avatar billede theede Nybegynder
11. november 2003 - 17:55 #5
selve firewirekortet ser ud til at fungere fint...den kan godt detektere, at man slutter noget til, men bare ikke hvad...som om XP ikke genkender at det er et kamera ?
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
11. november 2003 - 19:41 #6
har du hjemmesiden på producenten? for så kan du vel ente en driver der....
Det har jeg gjort ved flere ting...

/Kallesen
Avatar billede zenze Nybegynder
11. november 2003 - 20:24 #7
Jeg har haft kedelige oplevelser med en DV Camcorder. Håber ikke at du er løbet ind i samme problemer som mig.
Avatar billede zenze Nybegynder
11. november 2003 - 20:25 #8
Avatar billede zenze Nybegynder
11. november 2003 - 20:30 #9
Avatar billede zenze Nybegynder
11. november 2003 - 20:35 #10
Der er ikke noget at finde, så jeg formoder at WindowsXP understøtter dit kamera.
Avatar billede henninga Novice
11. november 2003 - 21:44 #11
Hvad hedder dit kamera ???

Du skal garanteret have en programstump fra Sharp.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
12. november 2003 - 05:07 #12
Har Du installeret XP servipack 1 ?
Havde nogenlunde det samme problem da jeg skulle tilslutte mit Sony kamera til firewire, men efter at have installeret XP servicepack 1, virkede det perfekt, og kameraet blev straks genkendt.
Avatar billede theede Nybegynder
18. november 2003 - 15:21 #13
Jeg har haft samme oplevelse...der skulle bare en opdatering af servicepack 1 til, så kunne den pludselig læse kameraet. Det havde jeg fundet ud af for noget tid siden og kan derfor ikke give alle point, da det jo havde løst sig selv, men da du kom med svaret og derfor ville have kunne hjælpe mig skal du have lidt alligevel.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
18. november 2003 - 15:47 #14
Takker for points..
Godt at Du fik det til at fungere...:-)