Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 11:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

noget med mine pci card jeg ik lige fatter :S

jeg har nogen konflikter på min server ( den med me )og den siger kun det er 2 pci kort og 1 pci system peripheral <-- hvordan kan jeg finde ud af hva det er jeg ska bruge driver til  ? ? ?
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 11:34 #1
hvilket bundkort er der på serveren ?
og hvilke pci-kort har du sat ind ?

Jeg vil gætte på at det er lydkort der kunne være et problem
Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 13:25 #2
det er en simens server i serien nixdorf og det motherborad der sidder i hedder d970 og de eneste pci kort der sidder i er en scsi controller ( aha-2940 , et 3com netkort 10/100 og noget der ligner et gfx kort :S kan du bruge det til noget ?
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 13:31 #3
hhmmm... ja... det burde kunne få os tættere på.

Du bruger WindowsME - og ikke Windows 2000 ?

Har den raid ? (det helt sikkert en hardware ting som den ikke lige genkender - og derfor lader den stå som noget PCI...)
Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 13:41 #4
det er me da det er det eneste jeg har kunne få til at virke på den ( mærkligt ik ? )
Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 13:42 #5
men har lige fundet ud af at det ikke er gfx kort men den ene port der sidder der på mindre om det ( liger men controller men ved jeg det ik er )
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 14:36 #6
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 14:40 #7
Tjjaaa der er en graphics processor Cirrus Logic CLGD5436 på MoBo'et
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 14:43 #8
Med WinME er det lidt svært at få den til at genkende alle drivere selv.. (det er pisse irriterende!!)

I manualen er der er en liste over MoBo'ets komponenter (side 12 iflg. Adobe - side 2 iht. indholdsfortegnelsen).

Prøv at gå dem igennem og de om de er installeret korrekt (og ja : det er en længere proces....)
Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 15:00 #9
okay men hva kan jeg gøre for at finde ud af hva det er der sidder i den pci port ?
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 15:04 #10
den pci-port KAN være lydkort, vga eller noget helt andet. (den siger det er en pci-port - men det kan den gøre med så meget)

Jeg har hørt om et godt lille program, der muligvis kan være behjælpelig AIDA

(den kan ofte finde oplysninger og til links til opdaterede drivere)

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Prøv den - det kan være en hurtig løsning fremfor at skulle forsøge sig frem...
Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 15:06 #11
okay nice :)
Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 15:07 #12
hva for en er det jeg skal bruge ?
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 15:07 #13
Jeg er på vej ud af døren,,  hvis ikke Aida kan fortælle dig det så kan et andet lille program måske (SANDRA Standard 2004 )

http://download.com.com/3000-2086-10018691.html
Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 15:08 #14
Enterprise System Information, AIDA32 - Personal System Information eller AIDA32 - Network System Information ?
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 15:08 #15
Vil mene "Enterprice" da den har det hele (og en server har gerne mere end alm. pc'ere....
Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 15:09 #16
okay jeg takker..... jeg prøver mig frem med det :)
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 15:10 #17
good luck (føler med dig.... !!  Kender det alt for godt....)
Avatar billede syro_str0m Nybegynder
11. november 2003 - 17:54 #18
jeg kan ikke finde ud af hva der er i vejen :S men ser ik ud til at være noget vigtig, for computeren køre uden problemer :)

men tak for hjælpen.....
Avatar billede espersen Novice
11. november 2003 - 22:07 #19
rart at høre !

Det kan nemlig være et element du alligevel ikke bruger...