Avatar billede felix- Nybegynder
11. november 2003 - 10:46 Der er 6 kommentarer

MS SharePoint Services, web parts

Hejsa,

Er der nogen der har arbejdet en del med MS SharePoint Services (eller måske portalserveren) på windows 2003 ?

Jeg leger en del med det, og løber desværre hovedet lidt i mod en mur ;/
Jeg vil gerne forsøge mig lidt med forskellige web parts, så har downloadet op til flere forskellige for at prøve mig lidt frem.
Når jeg via redigeringsværktøjet vælger at importere en part, så får jeg følgende fejl når jeg trækker den over i indholdsruden:

Webdelen Digital Dashboard Resource Kit (DDRK) version 3.0 kan ikke importeres. Yderligere oplysninger finder du i Windows SharePoint Services SDK eller SharePoint Products and Technologies SDK.

Hvad i alverden kan fejlen være til dette ? Og hvordan rettes det ?
Jeg har testet med mange forskellige :|

Er der forresten nogen der kender et dansk forum specielt for SharePoint ?
På forhånd tak.
Avatar billede pafa Nybegynder
10. marts 2004 - 20:00 #1
Jeg er rendt ind i det samme problem - alle *.dwp filer kan ikke importeres som en web part

Det er lykkedes mig at installere en web part - men dette var dog en *.cab fil (hvor der både ligger dll, xml og dwp filer i - men dwp er ikke lykkedes mig endnu selvom det er det eneste der lægger på de fleste sites til download

Jeg kunne forstille mig at man skal bruge dwp filen til at bygge en cab fil som man herefter installerer med stsadm.exe kommandoen - men jeg er ikke sikker
Avatar billede birddog Nybegynder
04. november 2004 - 10:38 #2
Her i firmaet vil vi også til at kigge på sharepoint services som er i win2k3 server, men jeg mangler også lige et godt site, debat forum så man kan komme godt igang.
så lige som felix, søger jeg også forum også gerne på dansk for sharepoint services.
Avatar billede jballe Nybegynder
08. marts 2005 - 01:00 #3
Jeg har efterhånden arbejdet en del med Sharepoint 2003 (kun lidt med selve portalen men en helt del med Sharepoint Services).
Det jeg har opdaget er at der længe har været en version 1 og så er der jo så for godt et års tid udkommet ver 2 - og de ting der er lavet er sjældent kompatible...
Alt der hedder noget med Digital Dashboard er ver 1 og kan ikke (jeg har i hvert fald ikke fundet noget der kan) bruges i ver 2.

Det er pænt forvirrende læsning på nettet for folk er ikke særlig gode til at skilne mellem V1 og V2 - ej heller microsoft har efter min mening været særligt fantastiske til at skille de to versioner ad...

Der findes en del udenlandske fora og masser af weblogs, men jeg har heller ikke fundet noget på dansk... interessant hvis nogen finder det...
Avatar billede fyrenanders Nybegynder
21. juni 2005 - 11:04 #4
angående pafa kommentar. du kan ikke lave en cab-fil ud fra en dwp-fil dwpfilen er bare en lille xmlfil der indeholder lidt informationer om hvem webparten er. når man skal installere en webpart skal dennes dll enten tilføjes GAC eller i \bin . med andre ord når du importere en dll skal webparten vare "installeret i forvejen". Dette gøres iøvrigt nemmes med stsadm.exe. (kræver en cab-fil)

så find en cab-fil der indeholder din webpart.
kør følgende commando i i commandpromt:

    stsadm.exe -o -addwppack -filenavn STITILFIL\FILNAVN.CAB
herefter burde du kunne browse dig frem til din webpart.
Avatar billede gigaspeed Nybegynder
11. december 2005 - 13:15 #5
Hey måske kan I bruge www.kode2.com til noget ?

/mvh T.Betak
Avatar billede gigaspeed Nybegynder
11. december 2005 - 13:24 #6