Avatar billede le_mac Nybegynder
11. november 2003 - 09:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MSN 6.1.0155 - problemer med stemmesamtale

Hej eksperter!

Jeg har kun 1 kontaktperson oprettet indtil videre. Her er hvad jeg *kan*: Chat, Filoverførsel, Vis webcam. Derimod kan jeg *ikke* lave stemmesamtale. Min kontaktperson og jeg sidder begge bag en D-Link 604 router (dog ikke den samme!) og firewallen i Windows XP er slået til. Har I nogle idéer? Jeg er godt klar over, at der har været stillet lignende spørgsmål mange gange før - men da har spørgsmålene typisk gået på umuligheden af at lave filoverførsel *og* se webcam *og* lave stemmesamtale. Både filoverførsel og webcam virker her...
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 11:29 #1
Din router (eller begge) skal understøtte UPNP. Hvis ikke den gør, så opdatere firmwaren på den til den nyeste.

http://support.dlink.com/downloads/
Avatar billede le_mac Nybegynder
11. november 2003 - 13:43 #2
Hej, hvis den ikke understøttede UPNP kunne man vel ikke lave filoverførsler og bruge webcam?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 14:29 #3
Det kan du måske have ret i ..... :o)

prøv at åbne for port Port 6901, som er til samtaler.
både TCP og UDP
I skal også slå firewallen fra på WinXP, eller i det mindste åbne for den samme port også.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2006 - 23:03 #4
Lukketid....
Avatar billede le_mac Nybegynder
18. juli 2006 - 10:04 #5
Tak for "påmindelsen". :-|