Avatar billede snakeeyz Nybegynder
11. november 2003 - 09:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hente pop3 mail og news

Hej eksperter

Er det muligt at hente pop3 mail ned i sin Lotus Notes klient ? kører version 6.0.2 CF1

Kan man evt. også hente fra news servere ?

/KHA
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
11. november 2003 - 09:14 #1
man kan både hente pop3 mail og news fra Notes

Åbne din Notes 6 Help (F1) klik på index og finde pop3. Her er så en fin beskrivesle af hvordan du gør
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2003 - 09:14 #2
Jeg har ikke prøvet NNTP endnu, men POP3 har jeg da prøvet.
Du skal oprette en "account" i din personlige adressebog under "Advanced".
Derefter vil mail blive hentet ned i din postkasse via replikator-siden.

Du kan få problemer med at få vist ikonerne i replikator-siden.
Hvis man under selve installationen af Notes angiver at man ønsker POP3 etc, så bliver disse oprettet på siden. Efterfølgende tilføjninger af konti kan jeg ikke på frem på siden.
Er der nogen der ved hvordan man får tilføjet "Hent internetmail" på siden?
//Jörg
Avatar billede karstenv Nybegynder
11. november 2003 - 09:17 #3
Ja det er det MEN du skal bruge Ver. R5 eller højere og have et internetpassword sat på persondok i NAMES.NSF, og så slf. adgang til internettet fra klienten.

Men det kan osse sættes op på din domino at den skal kører POP3 i stedet for, så behøver du ikke en Notes klient men bare din outlook ekspress. her skal du også starte tasken pop3 på din mailserver, og igen give dine personer et internet password.
Avatar billede snakeeyz Nybegynder
11. november 2003 - 09:28 #4
Klienten er ikke installeret med pop3 da den blev sat op.

Har fået oprettet pop3 konto'en i Address book nu, osm jogii foreslog, men "hent internetmail" dukker heller ikke op
- Hvordan får man den frem ?
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2003 - 09:40 #5
Selvom ikonen ikke dukker op, så har jeg kunder hvor mailen automatisk dukker op ved skeduleret replikering. Du skal gå ind i replikator-siden og angive en skedulering, evt. hente hvert 10 min. (skedulering angives på replikatorsiden øverst til højre)
Avatar billede snakeeyz Nybegynder
11. november 2003 - 09:48 #6
jogii: Det virker ! :-) Kan jeg også sætte den til at smide dem jeg henter fra min pop3 i en anden mappe ?
Drop et svar - så får du point
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2003 - 09:51 #7
Nej, desværre kommer alle ind i samme indbakke. Jeg (og mange andre) har ytret det overfor Lotus. Kommer nok en dag.
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2003 - 09:53 #8
Man kan få Notes til at anvende Mail Rules/Regler, men de afvikles kun på serveren ved levering. Du kan evt. selv lave en agent der flytter dem til en mappe.