Avatar billede tirdyr Nybegynder
09. november 2003 - 19:19 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

RPC - lukning af system

når jeg starter min comp. op går der i mellem 5 min, til 1½ time.. så kom der en boks op midt på skærmen der siger at NT\auth... lukker systemt ned pga. at Remote Procedure call (RPC) blev afsluttet ved en fejl...

hvad kan jeg gøre ved det.... jeg har brug for rimelig hurtig hjælp da det ikke er til at leve med... jeg har prøvet at geninstallere mit system, men fik den samme fejl igen
Avatar billede nmh Nybegynder
09. november 2003 - 19:22 #1
Du er blevet angrebet af Blaster virusen.
Avatar billede arlet Juniormester
09. november 2003 - 19:23 #2
Du har fået besøg af blaster ormen

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/dcom/
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Windows har nogle huller, som blaster og andre virusser angriber igennem,
de kan lukkes ved at hente samtlige opdateringer på windows update

Hent alle opdateringerne på windowsupdate :
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Så er der lukket af for yderligere angreb af blasterormen,

Derefter fjerner du blasterormen med stinger :
http://vil.nai.com/vil/stinger/

her en video der guider dig trin for trin :
http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124
Avatar billede tirdyr Nybegynder
09. november 2003 - 19:23 #3
hvad kan jeg gøre ved det???
Avatar billede tirdyr Nybegynder
09. november 2003 - 19:23 #5
ok.... prøver det
Avatar billede nmh Nybegynder
09. november 2003 - 19:24 #6
Avatar billede arlet Juniormester
09. november 2003 - 19:24 #7
Følg min vejledning slavisk, så skal du nok slippe af med den og så kommer den ikke igen
Avatar billede arlet Juniormester
09. november 2003 - 19:32 #8
Vend lige tilbage, når du har kørt stinger, nogle gang fjerner stinger den ikke, så må man fjerne resten manuelt, men det er ikke noget problet, det ordner vi også
Avatar billede fromsej Praktikant
09. november 2003 - 20:23 #9
Det gør vi nemlig.*S*
Eksperten - Blaster
  125    -    0
Avatar billede tirdyr Nybegynder
09. november 2003 - 21:33 #10
så har jeg kørt stinger... hvordan finder jeg så ud af om den har fjernet det hele??
Avatar billede arlet Juniormester
09. november 2003 - 22:00 #11
Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede boardrider Nybegynder
10. november 2003 - 12:59 #12
"jeg har prøvet at geninstallere mit system, men fik den samme fejl igen" Det sker for alle når de geinstallere windows. Filen du skal hente er "WindowsXP-KB823980-x86-DAN" http://www.tipchannel.dk/tema/sikkerhedopdate_kb823980/kb823980.htm#WinXP Det forhindre systemet i at lukke ned. Remote Procudure call lukker også windows ned selvom blaster ikke har overtaget din computer (Tror mig har selv lige bøvlet med det).
Avatar billede arlet Juniormester
10. november 2003 - 13:07 #13
boardrider -> Hvorfor lægger du et svar og giver mig ret i at dcom lukker for blaster, det skrev jeg som det første og når dcom er lukket, skal alt hentes på windows update.

Det hele står i min kommentar 09/11-2003 19:23:04

Så må jeg jo hellere lægge et svar, når du lægger et svar med det jeg skrev..
Avatar billede boardrider Nybegynder
10. november 2003 - 16:59 #14
(Jeg siger tak fra da du hjalp mig arlet). Han har ikke fået blaster. Alle windows versioner der ikke har installeret den update lukker RPC selv. Alt han behøver at gøre er at installere den update, andet behøves ikke.
Avatar billede arlet Juniormester
10. november 2003 - 17:04 #15
Vil du påstå at den boks med NT\auth... lukker systemt ned pga. at Remote Procedure call (RPC) blev afsluttet ved en fejl...
og tæller ned for 60 til 0.
Den har alle der ikke har installeret  den ene opdatering du anbefaler.
Du mener også at tirdyr ikke har blaster?????
Avatar billede tirdyr Nybegynder
11. november 2003 - 01:35 #16
jeg har nu prøvet at kører hijackthis.. og har fået en liste over nogle ting.. men man kan ikke lige kopiere den ud så den let kan sættes herind... (kan det virkelig passe at jeg skal til at skrive det hele af??)
Avatar billede tirdyr Nybegynder
11. november 2003 - 02:38 #17
jeg har givet point til arlet, fordi han var hurtigts på attrækkeren... jeg ved ikke om jeg har haft Blaster eller ej, men det virker ihvertfald nu... så det er vel ikke så vigtigt
Avatar billede arlet Juniormester
11. november 2003 - 07:53 #18
tirdyr -> Jeg syntes da, det er meget vigtigt at det virker nu*S*

Godt det lykkes

Takker for point*S*
Avatar billede arlet Juniormester
11. november 2003 - 07:55 #19
Hvis du vil have tjekket den hijackthis, så åben hijackthis, scan , kopier , gem som .txt kopier og sæt det ind her, ellers kig i denne manual. http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede boardrider Nybegynder
11. november 2003 - 19:33 #20
RPC blev ikke afsluttet ved en fejl. Og hvis du vil vide hvorfor at han ikke kunne kopiere det ud, (vil jeg gætte) var fordi at det samme der får RPC til at lukke ned også gør at kam ikke kan kopiere, klippe trykke på links og flytte ikoner.