Avatar billede znipestar Nybegynder
08. november 2003 - 20:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvad laver i?

Hej

Jeg går i øjeblikket på Vordingborg Handelskole, og ved ikke hvad jeg skal "være" efter min uddanelse... derfor ville jeg lige høre hvad i har af job/s?
- så jeg kan få lidt inspiration.
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 21:08 #1
Jeg er selvstændig i IT brancen
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2003 - 21:12 #2
Jeg er salgskonsulent i IT branchen :)
Avatar billede peet-49 Novice
08. november 2003 - 21:15 #3
Hovsa-der er vist smuttet et h i min branche
Avatar billede fromsej Praktikant
08. november 2003 - 22:23 #4
Jeg er elektriker.*S*
Avatar billede dytti Novice
08. november 2003 - 22:40 #5
Du kan jo læse lidt videre, så kan du blive sanitør som mig :-)
Avatar billede exp Juniormester
08. november 2003 - 22:43 #6
Jeg er kontorelev og bartender
Avatar billede mike23 Nybegynder
08. november 2003 - 22:49 #7
Jeg er arbejdsløs så der behøver du slet ikke at læse :-)

Spøg til side , for nylig var jeg Salgskonsulent i et firma der solgte netværksløsninger til virksomheder men som valgte pga dårlig økonomi at lægge forretningen samman med en afdeling i Sverige.

Jeg er uddannet Engroshandelsassistent.
Avatar billede znipestar Nybegynder
08. november 2003 - 22:55 #8
hvad laver en handelsassistent?
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. november 2003 - 22:56 #9
Læser Business Development Engineer
Avatar billede mike23 Nybegynder
08. november 2003 - 23:05 #10
en handelassistent kan bestride mange stillinger indenfor hvad der drejer sig indkøb og salg af vilkårlige emner. Udannelsen starter med en HG-grunduddannelse hvor man efter et par år som lærling i en butik (det være sig detail el. engros) ryger på skole igen og får tre kurser i salg, indkøb og lager. Efter yderligere 1 års tid er man udlært.

Mener at Engros-delen af handelsuddannelsen ikke eksisterer mere da de åbne grænser har betydet langt lettere papirgang indland og udland imellem.
Avatar billede mike23 Nybegynder
08. november 2003 - 23:09 #11
syntes lige at jeg vil indskyde at selvom man, som jeg, føler at jeg har fået en god uddannelse, kan man desværre aldrig sige sig helt fri for at gå ledig i en periode men det positive er at jeg med et truckcertifikat i hånden (6 dg. på AMU) har en MEGET bred vifte af stillinger som jeg kan bestride og det er vældig positivt.
Avatar billede htmlkongen Novice
08. november 2003 - 23:18 #12
Jeg er HTMLKONGE hehe :)
Avatar billede halifax Nybegynder
09. november 2003 - 01:29 #13
Tjaa.., jeg er såmænd bare "hjemmehygger" efter uafbrudt 33 år i den financielle sektor. En trafikulykke satte en stopper for det.  :)
Avatar billede znipestar Nybegynder
09. november 2003 - 11:32 #14
Jeg kan godt bruge en HH eksamen hvis jeg nu gerne vil være handelsassistent ikke?
Avatar billede mike23 Nybegynder
09. november 2003 - 13:16 #15
jo bestemt, det ville de være glade for endda. Jeg kom jo i mesterlære og det er vidst også sådan at langt de fleste handelsassistenter kommer til verden, men hvis du er nysgerrig omkring det, så prøv at tage kontakt til studievejlederen på den nærmeste handelskole og tage en snak med ham om det. Eller selvfølgelig en butik eller lign. der står og skal bruge en elev.

Kan du lide salg og indkøb så vil du ikke fortryde det.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
09. november 2003 - 20:12 #16
programmør :)
Avatar billede znipestar Nybegynder
12. november 2003 - 22:04 #17
Jeg tror lige jeg tænker lidt over det.