Avatar billede security_him_self Nybegynder
07. november 2003 - 13:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SQL desktop engine

Jeg skal bruge noget noget SQL til at køre en demoversion af et program på mandag, hvor finder jeg det henne

Firmaet skriver:
Fråga: Har du tillgång till någon version av Microsoft SQL  på din laptop? Det går med ”SQL desktop engine” som är kostnadsfri. Ännu bättre är SQL 2000.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
07. november 2003 - 13:54 #1
Helt kostnadsfri er den nu ikke. Distributionsrettighed opnås ved køb af bl.a. SQL Server 2000 eller (AFAIR) en Visual Studio.NET 2002/2003

Hvis firmaet har en af ovenstående, har de også en MSDE (desktop engine) på deres CD.
Avatar billede security_him_self Nybegynder
07. november 2003 - 13:56 #2
Vi har SQL på en af vores servere, men det er EDB-Gruppen der har installeret den før min tid, og jeg har ingen cd eller noget
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
07. november 2003 - 13:56 #3
Hvis I har licensen til SQL, så bed EDB-gruppen om at få CD'en.
Avatar billede security_him_self Nybegynder
07. november 2003 - 13:57 #4
Så må jeg se hvad jeg kan finde ud af inden mandag..... æv æv
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
07. november 2003 - 13:59 #5
Prøv evt. at søge hos Microsoft
Avatar billede security_him_self Nybegynder
07. november 2003 - 14:16 #7
Ved du om jeg skal bruge serial under installationen, og ved du om den fungerer 100% udenfor netværket.
Den skal ligges på en bærbar med windows XP og tages med ud til kunder (når vi modtager originale program fra firmaet)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
07. november 2003 - 14:20 #8
MSDE kræver ikke serial.

Den fungerer uden for netværk - det eneste, jeg har oplevet problemer med uden en netværksforbindelse, er listning af SQL Servere på netværket (i praksis maskinen) via SQL-DMO, men det er et generelt problem i nogle ODBC dll'er.
Avatar billede security_him_self Nybegynder
07. november 2003 - 14:26 #9
Kanon..... tak for hjælpen