Avatar billede freimann Nybegynder
06. november 2003 - 18:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel import til Access

Jeg har et regnerark med 250 navn. adrsser. tlf etc. Hvordan kan jeg få disse inn i en access database? håper jeg slipper og skrive alle manuelt?
Avatar billede mugs Novice
06. november 2003 - 18:03 #1
Det skulle ikke være noget problem. Jeg har en testdb der viser forskellige integrationermellem Excel og Access. Læg din e-mail hvis du vil have den.
Avatar billede mugs Novice
06. november 2003 - 18:03 #2
En anden mulighed er, at du laver en makro. I handlinger foroven vælger du "Overfør regneark". Handlingsargumenterne siger sig selv.
Avatar billede mugs Novice
06. november 2003 - 18:05 #3
En typisk importkommando kan se således ud:

DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, 0, "Import", "D:\VBA\XP\Mappe1", True, ""

Hvor "Import" er den tabel i Access der skal modtage data. den behøver ikke at eksistere, Access laver den selv.

D:\VBA\XP\Mappe1 er den mappe du importerer fra.
Avatar billede nih Novice
06. november 2003 - 20:35 #4
Helt simpelt:

Marker det område i dit regneark du vil importere (inkl. rækken med kollone navne)
De markerede celler kan du trække ind i access vinduet, hvor tabellerne er vist.
Herefter er der oprettet en tabel med dine data.

Niels
Avatar billede mugs Novice
06. november 2003 - 21:00 #5
Eller meget simpelt, hvis man ikke gider åbne Excel:

Åbn Access i databasevinduet -> Filer -> Hent eksterne data -> Importer ->Find Escel-arket og gølg guiden.

Hvis der skal være en link til Excel (Så Access altid er opdateret ved ændringer i Excel), skal du vælge sammenkæd i stedet for Importer.
Avatar billede freimann Nybegynder
06. november 2003 - 22:38 #6
Jeg har prøvd som dere sier. Men jeg får følgende feilmelding:

Veiviseren får ikke tilgang til informasjonen om filen "path name" Kontroller at filen finnes og at det er riktig format.

Etter jeg har valgt importer, velger jeg fil type Microsoft Excel (må det for og se excel filen)
skjønner ikke hva dette kan være!!
Avatar billede mugs Novice
06. november 2003 - 22:43 #7
Jeg tror ikke at din Access er korrekt installeret. Kan du evt sende dit regneark til:

mugs@mail.dk

Du kan bare slette alle data og oprette et par fiktive.
Avatar billede mugs Novice
07. november 2003 - 05:40 #8
Har modtagetr mail fra freirmann med Excel-filen, og kort efter en mail der siger, at Office er installeret på en anden maskine, og her fungerede importen fint. Så jeg gør ikke mere ved sagen.