Avatar billede clauspersson Nybegynder
06. november 2003 - 09:49 Der er 8 kommentarer

asus A7N8X genstarter spontant

Jeg har et Asus A7N8X med Barton XP2800+ og 3 gange 256 MB pc2700 ram(kingston), audigy player, ibm 30 GB, maxtor 80 GB, philips dvd, maskinen har kørt problemfrit i ca. 2 måneder og nu er problemet at computeren genstarter spontant, jeg har prøvet (næsten) alt, jeg er ret sikker på at det er et hardware problem, jeg havde win XP installeret på ibm disken, hev den ud og geninstallerede på maxtor, men problemet er der stadig, jeg har slået automatisk genstart fra i "startup and recovery" og får ikke den blå skærm når den genstarter.
jeg har prøvet at kikke i administrative tools/event viewer
men her kan jeg heller ikke se noget...
nogen bud?
Avatar billede golyf Nybegynder
06. november 2003 - 10:01 #1
Aner ikke hvad det kunne være, men jeg ville starte med at flå alt overflødig hardware ud ... køre med en ram kreds, ingen lydkort (hvis det kan afmonteres) en harddisk, et eller ingen CD-Drev og så videre ... og så se hvordan den kører
Dette er ikke et svar, da jeg ikke føler jeg kan give et svar der er pointene værd :-/
Giver dig ret i at det lugter af hardware problem. Formoder strømforsyningen er stærk nok og at CPU temp er langt nok nede m.m.
Avatar billede clauspersson Nybegynder
06. november 2003 - 10:16 #2
strømforsyningen er 400W, cpu temp ligger på 45-50(Copper Heaven Medium)
jeg vil prøve at hive hardwaren ud, og se hvad der sker, hvis det løser eller indkredser problemet, skal du selvfølgelig have point :)
Avatar billede golyf Nybegynder
06. november 2003 - 10:21 #3
Alt lyder jo i skønneste orden, så jeg håber bare du kommer videre.....
Avatar billede hub Nybegynder
06. november 2003 - 11:54 #4
Jeg ville forsøge med en anden strømforsyning. Selvom det er en rigeligt kraftig strømforsyning, kan den sagtens være defekt og det kan give de symptomer du beskriver særligt den manglende post i loggen..
Avatar billede golyf Nybegynder
06. november 2003 - 11:57 #5
Det kan være så meget, men men hælder mere til en overophedning og tilhørende panik nedlukning :-)
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
06. november 2003 - 20:20 #6
jeg har selv haft samme problem, dog med et MSI motherboard, dette viste sig at være en produktionsfejl på motherboarded!
men kan overhovedet ikke sige om det er samme problem ved din, men min kørte også stabilt en måned eller to!
håber du får det løst!
Avatar billede clauspersson Nybegynder
07. november 2003 - 12:49 #7
jeg glemte at nævne at den endda "gik ud" da jeg var inde i biosen igår
Avatar billede suhl Nybegynder
23. januar 2004 - 10:09 #8
jeg har samme problem med ASUS A7N8X med  XP2400+. Det sker når jeg spiller Max P. jeg har haft monitor på temperaturen og den er ikke engang i nærheden af det kritiske punkt. Jeg lytter med her og skriver hvis jeg finder ud af noget