Avatar billede mrcorex Nybegynder
08. januar 2001 - 19:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lager!

Hej rødder og rødinder.

Jeg kunne godt tænke mig at der var en form for database med source-koder her på Eksperten. Eksempel-vis kunne jeg godt tænke mig at lave et API til et eller andet. Så er der da ingen grund til at alle mulige andre skal bruge tid på det.

Det kunne være API til SMS, API til forskellige databaser/server såsom MySQL, MS SQL o.s.v., API til AccessDB gennem ODBC.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
08. januar 2001 - 19:40 #1
Jeg bliver nok nødt til at forklare lidt nærmere med DB-API. Forestil jer at I skal lave en hel application. Så er det nemt bare at skulle angive i en \"config.inc\" hvilken db o.s.v det er.

Så kunne man evt. lave en funktion som hedder... øhhh.

array dbsql(\"select * from mysql.user\");

Den ville i så fald returnere en liste over brugere som kunne adresseres som print(array[0][\"LoginID\"]);

Bare et eksempel.....

/CoRex
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. januar 2001 - 11:40 #2
vi har et artikel-system på tegnebrættet, således at man kan uploade sin kode, men samtidigt beskrive den, så det bliver endnu mere brugbart for andre. Som sagt på tegnebrættet, så det er ikke klar \"i morgen\" :)
Avatar billede mrcorex Nybegynder
09. januar 2001 - 12:27 #3
Alletiders. Den glæder jeg mig til!