Avatar billede beta Nybegynder
05. november 2003 - 16:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af A4 papir i endeløse baner - hvem sælger det

Er det muligt at finde en forhandler som sælger A4 papir i endeløse baner, til en laser farve printer? (skal bruges til et banner)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2003 - 17:11 #1
Det vil ikke virke. Læs printerens specifikationer til, hvor stort papir den kan tage.

Den vil med garanti ikke tage papir over 40 cm i længden - så vil papirfølerne tro der er noget helt galt og melde fejl.

"Endeløse" baner fås i øvrigt både med perforering (Liberello papir) og uden perforering på rulle (Telex papir).
Avatar billede bredker Nybegynder
05. november 2003 - 17:11 #2
det kan fås i de fleste større kontorforsyninger
har de det ikke lige hjemme kan du tage det der bruges til de gamle nåleprintere og rykke kanterne af
Avatar billede bredker Nybegynder
05. november 2003 - 17:12 #3
ole_madsen >> der er stadig en del printere der kan printe på endeløse baner , som feks , mange printere fra HP
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2003 - 17:17 #4
Bredker -> Jep - men ikke nogen laserfarveprintere jeg har kendskab til....
Avatar billede beta Nybegynder
05. november 2003 - 19:52 #5
Tak for jeres info, jeg var ikke nået så langt at jeg havde tjekket om printeren kunne håndtere endeløse baner, det er selvfølgelig en forudsætning! Troede egenlig bare at man kunne stille det i printer-opsætningen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2003 - 23:07 #6
Den går desværre ikke med laserprintere.

Men som Bredker er inde på, kan alle matrixprintere nummeret, og enkelte blækprintere kan også narres.

Det nemmeste ville dog være at tjekke driveren til laserprinteren. Enkelte kan stilles ind til at skrive "banner" ud, hvilket så gøres på enkeltark, som man så selv må lime sammne bagefter. Og besværligt - det er det.
Avatar billede beta Nybegynder
09. november 2003 - 17:13 #7
Tak for svarene, der er nok ikke andet for end at sætte A4 arkene sammen hvis jeg vælger at de skal printes i en laser farve printer...
Avatar billede beta Nybegynder
14. november 2003 - 10:27 #8
.
Avatar billede Mads_M Nybegynder
15. maj 2012 - 11:59 #9
Ricoh laver fx deres infoprint serie, der er laser til endeløse baner.