Avatar billede mkm Nybegynder
08. januar 2001 - 15:19 Der er 1 kommentar

åben layer på layer

ved mouseover på imagemap aktiveres et layer. dette layer ønsker jeg at bevæge mig ud på.

Hvordan får jeg det til at blive når jeg bevæger mig væk fra hotspoten i imagemappet

Jeg ved at jeg kan bruger onmouseout=\"show(\'layer\')\" men så bliver der der \'for good\'

/mkm
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2001 - 15:49 #1
<ole>
Læg dit billede så det støder helt op til laget, du vil vise og skjule. Billedet bør også ligge i et lag for sig selv. Disse to lag kan have et z-index på f.eks. 10 og 11.
I et lag med z-index på 1, lægger du en klar gif. Denne gif skal have en størrelse, så den rager f.eks. 20 pixels ud over billedet med imagemap og dit \'tænde/slukke\' lag...på alle leder. Du kan så lave en onmuseover=\"hide(\'layer\');\" på den klare gif.
Laget med den klare gif, skal så tænde og slukke samtidigt med dit \'tænde/slukke\' lag.
/mvh
</bole>