Avatar billede damsted Nybegynder
04. november 2003 - 19:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Større skærmbilled

Jeg har et foreningsprogram udviklet af FK-Data. Dette program er DOS-baseret og har før virket fint på Win 98, men efter jeg har opdateret til Win XP har jeg problemer med at forstørre det. Det kører fint men det starter i et lille vindue og hvis jeg maksimerer forbliver det samme størrelse men resten af skærmen bliver sort omkring dette lille skærmbilled. Hvad kan jeg gøre for at få det til at fylde skærmen ud, så det er lidt lettere at arbejde med???
Avatar billede terry Ekspert
04. november 2003 - 19:19 #1
I think you have the wring category here?
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. november 2003 - 19:25 #2
der er jo kun en dos-prompt i windows xp

mit råd:

installer begge styresystemer på din computer på to forskellige harddiske eller del harddisken op i 2 partitioner...

når du skal bruge programmet vælger du wíndows 98 og bruger dos som normalt...

/Christian
Avatar billede damsted Nybegynder
04. november 2003 - 19:41 #3
Jeg tænkte mere på om der var en mulighed for at konveterer det til evt. et andet program.
Avatar billede terry Ekspert
04. november 2003 - 19:46 #4
damsted>Dette sp. har ikke noget at gøre med databaser!
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. november 2003 - 19:48 #5
du kan ikke bare konvertere det når det er lavet til den platform medmindre det er programmeret i java - hvilket det ikke er... så det kan man ikke bare medmindre man skriver hele programmet om tilpasset win xp!
Avatar billede damsted Nybegynder
04. november 2003 - 19:48 #6
det er jo en database, med omkring 1200 medlemskartoteker
Avatar billede damsted Nybegynder
04. november 2003 - 19:49 #7
Der er måske nogen som har oplevet det samme, med et program fra FK-data
Avatar billede terry Ekspert
04. november 2003 - 19:52 #8
?
"Hvad kan jeg gøre for at få det til at fylde skærmen ud, så det er lidt lettere at arbejde med???"

hvad har det at gøre med databaser???
Avatar billede damsted Nybegynder
04. november 2003 - 19:56 #9
Ja det kan jeg godt se, sp. er dårligt stillet. Jeg ville også gerne vide hvad man kunne gøre med et database program som er lavet til en DOS platform, om der var mulighed for at konvetere det, men det ser det ikke ud til at der er mulighed for.
Avatar billede terry Ekspert
04. november 2003 - 20:13 #10
Hope you can understand English!

I very much doubt that it can be converted automatically, unless FK-Data have made a new version.
Another alternative is to export the data if that is possible, and try and make something in for example Microsoft Access using the data from the old program. Otherwise I would suggest the same as togsverd1985