Avatar billede stoney Nybegynder
04. november 2003 - 09:13 Der er 6 kommentarer

Opret dokument, if exist update else insert

Jeg har en webenabled Notes Database.
Her oprettes dokumenter via en webform.
Et af felterne er et serienr.
Hvis serie nummeret findes i databasen
skal den opdatere dokumentet.
Hvis det ikke findes skal den bare inserte
et nyt dokument.

Hvordan gør man det ?

Stoney
Avatar billede jogii Nybegynder
04. november 2003 - 10:01 #1
Hvor stor vil trafikken være på dine serienumre? Hvordan tildeles "default" serienummeret? Hvad mener du med "opdatere dokumentet"? Hvad skal der ske hvis serienummeret findes?
//Jörg
Avatar billede stoney Nybegynder
04. november 2003 - 10:16 #2
Databasen bruges til reg. af PCere.
Serie-nummmeret kommer fra web-formularen (bliver trukket ud af PCen via WMI).
Hvis PCen skal rekonfigureres til ny person bliver den registreret med den nye bruger i databasen. Men p.t. giver dette dobbeltregistrerede PCer da der bare bliver oprettet et nyt dokument hver gang PCen registreres.
Dette ville jeg gerne undgå ved at der bliver tjekket om en serienummeret er registreret i forvejen, og, hvis det er, dokumentet for det serienummer opdateres. Findes serienummeret ikke skal der oprettes et nyt dokument.

Stoney
Avatar billede jogii Nybegynder
04. november 2003 - 10:22 #3
nåååå, jeg troede serienummer var som løbenummer...
Hvordan ville en sletning af det gamle dokument set ud for dig? Hvis dokument findes i forvejen, så slet dette? Det er umiddelbart den mest rene løsning.
Avatar billede stoney Nybegynder
04. november 2003 - 10:24 #4
Dokumentet skal ikke slettes, bare opdateres med de nye oplysninger.
Men hvis det er det nemmeste at slette dokumentet og oprette et nyt
kan den løsning godt bruges. Har du et bud på det ?

Stoney
Avatar billede jogii Nybegynder
04. november 2003 - 10:30 #5
Du kan også opdatere dokumenter. Hvis du har fundet det gamle dokument, så kan du anvende notesdocument.CopyItem(oldnotesdoc, "feltnavn") eller endda notesdocument.CopyAllItems( oldnotesdoc, bReplaceOrNot ). Husk at gemme oldnotesdoc.Save. Derefter slette det nye dokument.

Feltnavnene stemmer vel overens?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
04. november 2003 - 11:40 #6
Er det nemmeste ikke bare at indtaste serienummeret - og hvis der et dokument på det, så åbne det i editmode med de felter der skal opdateres - og hvis ikke, så oprette et nyt dokument ?