Avatar billede krydset Nybegynder
02. november 2003 - 15:55 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Ny computer

Er ved at samle mig en ny super computer, vil lige høre jeres mening om den her

Bundkort: Asus P4C800 Intel Canterwood Chipsæt
Processor: Intel Pentium 4 3.0Ghz Soc 478 BOXED / 800
Ram: Samsung 512 MB DDR RAM PC3200 400 Mhz     2stk
Kabinet: Thermaltake Xaser lll Skull serien VM3000A
Chipsetkøler: Thermaltake Crystal Orb chipset køler
Harddiske: Maxtor Sata 120 GB sata150 7200 Rpm / Fluid 3stk
Graffikkort: Asus V9550ULTRA/Deluxe / 256MB DDR
Skærmkabel: Roline DVI Monitor kabel 3 meter H/H
Strømforsyning: Thermaltake 480 Watt ATX Powersupply Low Noise

Hvad syntes i om det system det vil koste ca 14.000
Mvh Krydset
Avatar billede rap87 Nybegynder
02. november 2003 - 16:29 #1
Ville det ikke være en ide med Kingston HyperX eller Corsair ram istedet for Samsung. Mener ikke at der er noget køling på Samsung rammene, hvilket måske vil være en ulempe, hvis du vil overclocke.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
02. november 2003 - 17:32 #2
jeg ville mene evt et bedre grafikkort, og hvorfor overclocke rammene, så de får en hastighed på måske 20 mhz mere, når man i forevejen kan køre alt!!
Syntes det er åndsvagt at overclocke!! Men det bestemmer du jo!! Ellers fint nok
Avatar billede krydset Nybegynder
02. november 2003 - 17:54 #3
Det er ikke til overclocke det vil jeg slet ikke da jrg nener det system burde kunne klare temmelige tunge opgaver oden ekstra modifikation.... det var det jeg gerne ville høre lidt om samt om prisen er ok ??
Avatar billede krydset Nybegynder
02. november 2003 - 21:30 #4
uhuh
Avatar billede rap87 Nybegynder
02. november 2003 - 21:43 #5
Det burde da også give en større stabilitet desto køligere rammene er.
Avatar billede krydset Nybegynder
02. november 2003 - 21:53 #6
Kan du ikke smide et link til nogen af de ram du mener det skal være,,, og hvad er forskellen på alm ram og dual channel
Avatar billede krydset Nybegynder
04. november 2003 - 12:19 #7
hmm kunne godt tænke mig lidt mere response her !!
Avatar billede dalle16 Nybegynder
04. november 2003 - 15:44 #8
Ja den kan sagtens klare tunge opgaver lige fra film redigering til spil! jeg ville måske mene at 3 stk 120 gb harddiske er lige i overkanten hvis du endelig skulle spare lidt penge, og prisen den er skam god nok!! Ingenting at klage over der!! Jeg ville investere hvis jeg havde pengene
Avatar billede rap87 Nybegynder
04. november 2003 - 17:44 #9
http://hardware-test.dk/test_show.asp?id=2120 <--- Hurtigste Kingston ram pt.
http://hardware-test.dk/test_show.asp?id=1705 <--- Sammenligning af forskellige mærker også de ram du har kig på.

Dual channel bruger i modsætning til single channel begge rammenes ydelse fuldt ud(altså hvis der er to moduler). De har nemlig hver deres forbindelse til NorthBridgen/Cpu'en (kan ikke lige huske det helt præcist, men tag evt. et kig på nedenstående citat.)

Citat fra Hardware-Test.dk:
" Hvad er Dual Channel?
Dual Channel er den nye standard inden for DDR-Ram verdenen. Dual Channel startede sin karriere for ikke så lang tid siden. Det startede, da nVidia udviklede deres nForce chipset. Disse bliver meget brugt i dag i diverse AMD baserede systemer.
Forskellen på normale Single Channel og Dual Channel RAM er faktisk ret simpel. Ved brug af normale Single Channel RAM moduler oplever man tit, at de ikke kører lige optimalt. Her tænker jeg bl.a. på overclocking, CAS indstillinger og lign., der vil altid være en forskel på over 5 %. Dual Channel RAM bliver produceret på den måde, at de matcher hinanden på bedste vis. Man benytter kun de moduler, som har en forskel på mindre end 1-3 % forskel sammen i et sæt. Ved at gøre dette, sikres man at få en pakke med to næsten ens RAM moduler. Dette gør det muligt at få begge moduler lige højt op i frekvens ved samme CAS indstilling og lign."
Avatar billede dalle16 Nybegynder
04. november 2003 - 17:55 #10
Hey rap87 det er er ikke for at være negativ eller noget men han skriver at han ikke er interesseret i at overclocke
Avatar billede rap87 Nybegynder
04. november 2003 - 18:13 #11
Hmm, ja okay, det har du selvfølgelig en pointe i :)
Men har spurgte jo om nogle links, og det har han fået.
Desuden har jeg også forsøgt at svare på det tilkomne spørgsmål omkring Dual channel ram.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
04. november 2003 - 18:17 #12
ja okay!! Det har du så ret i!! He he vi havde begge to ret!!
Avatar billede krydset Nybegynder
04. november 2003 - 23:27 #13
Jeg er ikke interesseret i at spare penge, med henhold til rammene. Da jeg vil ofre på en pc der er Power , ydelse, stabilitet, og plads nok i. Jeg syntes det er nogle gode links, men har selv ledt efter en test til graf. kort men uden held kan i finde en
Avatar billede krydset Nybegynder
04. november 2003 - 23:27 #14
Efter læst artikler tror jeg at jeg snupper kingston :-D
Avatar billede krydset Nybegynder
04. november 2003 - 23:34 #15
hov sorry der skulle stå med henhold til hdd :-O
Avatar billede krydset Nybegynder
08. november 2003 - 22:47 #16
lidt mere responce :-O
Avatar billede rap87 Nybegynder
08. november 2003 - 23:13 #17
Hvad tænker du på med respons, hvad er det du vil vide?
Avatar billede krydset Nybegynder
08. november 2003 - 23:15 #18
nahh forket formuleret, ang test til graffikkortet :-O
Avatar billede rap87 Nybegynder
09. november 2003 - 13:15 #19
Avatar billede krydset Nybegynder
09. november 2003 - 16:23 #20
dalle>>> hvad mener du med et bedre graffikkort
Avatar billede dalle16 Nybegynder
09. november 2003 - 16:49 #21
det er bare mig der glemte et smilehoved bag ved sætningen!! Det må du undskylde!! Det var såmænd bare ironisk ment!!
Avatar billede krydset Nybegynder
09. november 2003 - 17:11 #22
Jamen er det godt nok, vil gerne høre hvis der noget kritik gemt i det så man ikke køber "katten i sækken" !
Avatar billede dalle16 Nybegynder
09. november 2003 - 18:40 #23
ja ja det er bare fjong!!!
Avatar billede krydset Nybegynder
09. november 2003 - 18:48 #24
oki så er det lukketid lægger i alle et svar og jeg takker for hjælpen :-D
Avatar billede rap87 Nybegynder
09. november 2003 - 19:58 #25
Ok
Avatar billede dalle16 Nybegynder
10. november 2003 - 07:34 #26
Ok! Tak