Avatar billede pillpopper Nybegynder
01. november 2003 - 18:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af MAC OS 9,1

jeg har et kæmpe problem som er lidt træls for jeg kan nemlig ikke komme vidre med at få instaleret MAC OS 9,1 færdig på min Macintosh Powerbook G3´´så jeg håber at der er en eller flere der vil være mig behjælplig med dette, så vil jeg være I/Dem "enormt" taknemlig.. [ DA JEG ER TOTAL UAFERET I DETTE]..

Problemet er: Når jeg starter MAC OS CD'EN i så & trykker på -æbeltasten-samtidig med C tasten -, så starter det op men lige så snart jeg rykker på "MAC OS INSTALL" SÅ ER DER straks problemer"..
Der kommer et billede frem med en mand og så ligepludselig står der " System Error - 36 Occured"-- hvad betyder dette og hvordan løser jeg dette problem???

På forhånd 1000 tak
Venlig hilsen Pillpopper..!
Avatar billede kado Nybegynder
01. november 2003 - 18:58 #1
Hører ikke til under "Server"
Avatar billede pillpopper Nybegynder
01. november 2003 - 23:07 #2
Jeg forstår ikke hvorfor du skriver dette at det står ikke under server hvad har det med mit spørgsmål at gøre og desuden går det ikke med en point hunter du..!
Avatar billede kado Nybegynder
02. november 2003 - 21:14 #3
Hej pillpopper!

Jeg forsøgte bare at forklare dig, at dit spørgsmål IKKE hører hjemme under kategorien SERVER, men istedet under kategorien WORKSTATION>MacOS.

Desuden fatter jeg ikke en skid at din bemærkning "desuden går det ikke med en point hunter du..!"
Jeg er absolut ikke "point hunter"., så var lige dit sprog.

/kado
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. november 2003 - 18:37 #4
sry´´ jeg er ny her så jeg forstod på det at man fik point for at bare svare på et spørgsmål.. Beklager meger og håber at De vil bære over med mig..

Men kan De hjælpe mig med at sætte en Powerbook 3G op for jeg kan ikke finde ud af at komme vidre?...  Og hvordan giver jeg i såfald dig de point jeg har sat som tak for hjælpen for det er jo en del point jeg har sat på, men jeg forstår ikke at der ikke er flere der svare for der er mange der ved noget om MAC OS og den jeg skal have instaleret er 9.1 ..
Jeg håber at De kan hjælpe mig og endnu engang meget undskyld hvis De følte at jeg generet Dem for det var bestemt ikke min menning
Venlig hilsen
leon tagge
Avatar billede kado Nybegynder
20. november 2003 - 16:27 #5
Hej pillpopper!
Vi er forhåbentlig dus ? Du generer mig overhovedet ikke.
Forsøg:
1. Hvilket system er installeret nu?
2. Hvorfor skal du installere System 9.1
3. Har du noget på HD, som du VIL gemme?
/kado
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. november 2003 - 05:38 #6
Hej Kado´´ jeg er ved at instalere 9.1 da jeg har fået en bærbar gratis fordi ham der havde købt den havde lavet et eller andet han ikke kunne forklare på den så alt var væk/slettet, og da jeg ikke selv viste noget om MAC så spurgte jeg en på freefiles som jeg kender og han sagde at man skulde bruge version 9.1 da det er en Macintosh Powerbook G3 jeg har..  For 10.0  (tror jeg den hed) fyldte enten  for meget eller så kunne den ikke tage den(det var hvad han sagde)..    Og da jeg ikke kender noget til MAC så troede jeg at det var rigtigt for man har kunne hente 8.5 gratis ned men det er slut nu..
Det De siger med "om jeg har noget på HD som jeg vil gemme"-- Hvad betyder en HD? for det ved jeg ikke..
Jeg vil bare gerne have den op at stå
Venlig hilsen
Pillpopper
Avatar billede ronni112 Nybegynder
22. november 2003 - 05:45 #7
HD = Harddisk

Lige en ting der undre mig.
Hvorfor har du accepteret dig eget svar? :)
Nu kan kado jo ikke lægge et svar og få point hvis han hjælper dig?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. november 2003 - 05:49 #8
Hej ronni112´´jo det kan du godt få point for det er mig der er helt ny i det og nu har jeg klokket i det 3 gange nu at det er meget flovt..  Men jeg kan jo bare oprette en til dig specialt og så kan du få pointpå denne måde isteden for..
Venlig hilsen
Pillpopper
P.s- det undre mig hvordan I kan svare såå hurtigt igen det er ligesom om I sidder forand Jeres pc- men det er da vildt fedt..
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. november 2003 - 05:58 #9
Jeg ved ikke hvad der er på den harddisk så jeg ved ikke om det skal gemmes eller ej, det må den person bedst afgøre om er godt eller dårligt..  Jeg skal lige sige at jeg osse har fået en CD med office og en del nyttige programmer med men hvad det er for nogle programmer ved jeg ikke før jeg får dem instaleret og det kan jeg jo/vel først gøre bagefter..
Venlig hilsen
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. november 2003 - 11:54 #10
Kado får 160 point for at hjælpe mig (de 60 point er nogle jeg vil lægge oven i til den der hjælper mig bedst eller i så fald hvis der er feks. 2 der har sagt noget jeg kan bruge må jeg jo bare dele dem som svaret virker/passer til...  Så jo det kan Kado "sagtens" og andre der er med til at hjælpe mig, der er oprettet samme spørgsmål med 100 point (da jeg er ny herinde & ikke helt fandt ud af hvordan man bruger dette smarte her på Eksperten.dk)- men den er fiset ind nu...
[Det var osse på tide :-)
Venlig hilsen
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. november 2003 - 16:18 #11
Til Kado og selgfølgelig osse de 15 point Kado allerede har tilgode, jeg har kontaktede ham via. email så det skulde ikke være noget problem...
Venlig hilsen
Pillpopper
P.s-Jeg holder altid hvad jeg "lover" folk..!
Avatar billede ronni112 Nybegynder
22. november 2003 - 19:05 #12
Hehe der forvirrede du mig pilpopper :)
Jeg skal IKKE have point :)