Avatar billede snyderen Nybegynder
07. januar 2001 - 14:34 Der er 3 kommentarer

Adgang / netværk win2k

nu hvor mine to computere kan se hinanden og jeg kan overføre filer mellem dem uden at bruge adgangs kode , vil min nabo gerne være med på netværket , det er han så kommet , vi er har samme Gruppe og vi kan se hinanden for naboen virker det helt fint ,men jeg kan kun se hans mapper men hvis jeg vil kopiere noget over i mine computere fra ham så siger den adgang nægtet kildefilen kan være i brug
hvad gør vi ? hvorfor skal man opretes bruger navn og  adgans kode mellem mine og naboens computer og ikke mellem mine egne ?
snyderen
Avatar billede jalle Nybegynder
07. januar 2001 - 14:53 #1
Det er fordi gæstekontoen ikke er aktiveret.

Bliver den aktiveret, så behøver i ikke at oprette brugere på alle win2k.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
07. januar 2001 - 14:53 #2
Du skal ind i Administration og finde dine delte mapper derinde - herefter skal du give alle adgang til at skrive og læse i dem - det er derfor det ikke virker fra din nabo ...
Avatar billede snyderen Nybegynder
07. januar 2001 - 15:08 #3
jeg har selvfølgelig delt mapperne (det er derfor man kan se dem )og givet de tilladelser de skal have jeg har bare højere klikket på dem det er lidt hurtigere ,og hvis jeg er blevet oprettet som bruger på hans maskine skulle jeg vel også kunne kopire eller instalere fra de mapper naboen har givet mig læse adgang til