Avatar billede pomskie Nybegynder
30. oktober 2003 - 17:15 Der er 2 kommentarer

Release IP!

Goddag, jeg sidder og roder med en ændre maskine, som har OS: win98-1
jeg kan på ingen måde få den til at release den ip som den har sat sig i hovedet at den vil beholde.
har prøvet _ALT_ Hva angår ipconfig / winipcfg...
Har prøvet at skifte netkort....
Opdatere drivers o.lign...
Nogle gode tips?

(Ip'en er :169.254.52.77)
(Netmasken:255.255.0.0)
-Thomas Pedersen
Avatar billede janpo Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:02 #1
Den adresse du har fået er en såkaldt APIPA adresse. Den får man når din Windåse ikke kan finde en DHCP server. Du kunne prøve at sætte en manuelt gennem kontrolpanelet/Netværk/TCP/IP egenskaber.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:39 #2
som janpo siger, det er fordi pc'en ikke kan få en fra en DHCP server.