Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

gemmemsigtig i logo

jeg er ved at lave en logo til en hjemme side.

http://www.alledegodenavneeroptaget.dk/test.htm

loget ser ud som linket. mid problem er at flashen skal ligge på en side hvor baggrunden er skyer. og ikke bare hvid, er der nogen måde at lave en flash gemmensigtig.

jeg bruger 2004 mx
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:21 #1
Ja, du skal bare sørge for at alle de grafikker du vil ha alpha i er konverteret til et symbol (højreklik-menuen). Derefter er det ned i properties bjælken nederst i color menuen, vælg alpha og sæt parametrene som du ønsker..
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:23 #2
noget rodet skrevet undskyld..
Color menuen er i properties bjælken for neden..
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:23 #3
okay prøver men er lige begyndt igår med at lave det.
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:26 #4
hvad så med baggrunden hvordan laves den gemmensigtig
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:32 #5
helt samme fremgangsmåde... Det er lettest hvis de ligger i hver sit lag
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:41 #6
fint det har jeg nemlig også lavt det hele i hvert sit lag. erfaring fra photo shop
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:43 #7
virker det ?
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:59 #8
jeg er lige på arbejde men er ved at hente try ver. på deres side. så skrive jeg igen
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:11 #9
okay
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:39 #10
jeg kan ikke rigtig få baggrund lavet gemmen sigtig men mit billed kan jeg godt hvis det er en en gif fil jeg bruger (men kun 256 farver :-(  ) jeg kan lave bg grøn sort og rød men ikke gennemsigtig
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:46 #11
Er det et billede du har i baggrunden ?
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:55 #12
når du laver et flash siger du det skal være fx. 300 x 300 og standart bliver bg farven hvid. men når jeg så skal have flashen på min html hjemme side om er blå med hvide skyer. ser det lidt dumt ud med en kæmpe hvid kasse der hvor fashen er. kan man ikke lave den hvide farve om til transparency / gennemsigtig.
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:57 #13
Jamen er det så ikke nemmere at hente din bg ind i flashen for så derefter at hente den ind i din html...? Så er det også nemmere for din at sætte det lækkert op :-)
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:00 #14
ja men. min bg er lavet af små skyr der sidder side om side. det gør da det hele lidt svære at sætte ind i fash så det passer sammen med hjemme siden
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:01 #15
www.alledegodenavneeroptaget.dk kan du se bg jseg snakker om. den skulle være på start siden mit logo
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:55 #16
Okay, kan godt se hvad du mener...
Jeg er ikke sikker på at det kan lade sig gøre på den måde.
Men jeg skal nok vende tilbage til dig når jeg finder ud af det :-)
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:00 #17
bare i orden
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:10 #18
Hvis jeg må sige lidt om din hmp vil jeg sige at siden vil være flottere uden skyerne, og hvis du vælger at høre på det er problemet jo hermed løst.. ;-)
Avatar billede hp-power Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:14 #19
ja måske men drage flyvning foregår jo oppe i skyerne men det kan godt være jeg skal droppe dem
Avatar billede plastiq Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:23 #20
ja det kan jeg godt se
Avatar billede jakwag Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:23 #21
måske kan du sætte wmode til transparent i html'en:

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="550" HEIGHT="400" id="Untitled-1" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="Untitled-1.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=wmode VALUE=transparent> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#0066CC> <EMBED src="Untitled-1.swf" quality=high wmode=transparent bgcolor=#0066CC  WIDTH="550" HEIGHT="400" NAME="Untitled-1" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>

Du skal stadig have sat alpha på dem der skal være lidt gennemsigtige.

Jeg ved ikke om det virker...

: ) Jakob
Avatar billede molluq Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:25 #22