Avatar billede nae Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:29 Der er 7 kommentarer

Database for nybegynder

Jeg har kigget en smule (kun det allermest basale) på database, men har ikke kunnet finde et svar på mit problem; Jeg er i gang med at lave en side, hvor jeg ofte skal indsætte nye artikler, men jeg vil ikke ind og ændre i html koden hver gang der skal indsættes en ny artikel. Jeg havde tænkt på en form for skabelon hvor teksten bare sættes ind og og så kommer den frem i stedet for jeg hele tiden skal oprette en ny side for hver artikel og flytte på linksne. Er dette muligt?
Avatar billede riversen Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:49 #1
ja, det er muligt. Du oprette en sider som modtager en parameter, der fortæller, hvilken artikel den skal hente. På siden henter du så artiklen fra databasen og udskriver til html-dokumentet.

Hvis du skal bruge mere specifikke detaljer, bliver du nødt til at fortælle, hvilket sprog og hvilken database du bruger.
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:51 #2
prøv at brug phpBB www.phpBB.com
Jeg bruger den selv på min nye site som jeg bygger på lige nu (stadig i beta)
Avatar billede nae Nybegynder
30. oktober 2003 - 06:59 #3
Riversen> jeg kan både bruge asp og php, men ved ikke hvad der er nemmest at gøre det i?
Avatar billede nae Nybegynder
30. oktober 2003 - 07:00 #4
Visto.dk det er ikke et forum jeg er ude efter...
Avatar billede riversen Nybegynder
30. oktober 2003 - 07:39 #5
nae: det er nemmest at gøre det i det sprog du mest fortrækker...dog ville jeg vælge php og mysql.
Avatar billede nae Nybegynder
30. oktober 2003 - 17:48 #6
Er det muligt du kunne gå i detaljer med hvordan jeg skulle gå frem hvis jeg gjorde det med php og mysql?
Avatar billede nae Nybegynder
01. november 2003 - 17:40 #7
Someone please help!